Friday, November 14, 2008

entah lah..

Sampai bila harus begini..
berpura bahagia
sedang hakikatnya
hati menderita
tawa dalam duka
tangis dalam ketawa

kenapa? memandang aku seperti seorang panglima
mengapa butakan mata? lihatlah aku sebagai seoranng wanita
aku tidak sekuat yang disangka, tidak setabah yang diduga
aku menangis saat insan lain bergembira
aku menyembunyikan air mata disebalik tirai kehidupan
aku tiada pilihan! hidup mengikut arus kehidupan

Puas aku cuba menjelaskan
namun, mereka hanya memandang
menghukum diatas keputusan lalu
tanpa cuba memahami
aku lelah..
sehingga aku tiada jawapan
bagi setiap persoalan
aku hanya mampu menjawab ``entah lah..``

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...