Posts

Showing posts from November, 2008

novemberku...

november... meniti hari-hari bersamamu tersimpan seribu kenangan suka dan duka adakalanya aku tersenyum adakalanya aku diamuk resah namun, november sentiasa melebarkan sayap kebahagian untukkku syukur ya allah masih memberiku kesempatan untuk menikmati hari2ku dibulan november yang indah... november... hari ini, hari terakhir kita bersama entah! kita akan bertemu lagi atau tidak esok Disember akan melewati hidupku bersama khabar bahagia dan pelbagai kemungkinan duka... selamat tinggal november dan selamat datang Desember...

aku keliru

aku memandangmu penuh keliru sukakah kau padaku atau benci kau melayan aku seperti pu3 namun, itu hanya berlaku saat aku mencarimu jika tidak.. kau hanya membisu sepi tanpa berita adakah hanya aku hanya aku yang menyinta? tapi kenapa kau marah jika aku turut membisu kau cemburu jika ada yang mengusikku... apa sebenarnya apa mahumu... aku keliru sayang...

kaukah sahabatku...

ku percaya padamu kerana kau temanku ku khabarkan semuanya tentang aku dan dia bertapa ku cinta padanya namun, dia pergi meninggalkan aku bersama janji2nya.. tapi aku masih merindu dan aku tidak mampu melupakannya kau lah tempatku mengadu dan kau jua yang memujuk hatiku tapi tanpa ku sedari... rupanya kau dan dia ada cinta... sampai hatimu kau berselindung disebalik kejujuranmu kau bermain dengan hati dan perasaanku teman... aku marah bukan kerana kau menyintai dia aku tahu, cinta itu datang tanpa dipinta aku juga adalah mangsa cinta namun, apa yang membuatkan hatiku terguris kau memujuk aku agar melupakannya tapi engkau pula memadu kasih dengan kekasihku.. aku bukan pemuja cinta sehingga aku sanggup membelakangkan seorang teman kerana cinta andai kau berterus terang tidak mungkin aku akan terus merindui dia... aku sanggup melepaskan cinta ini jika kau dan dia saling menyintai tapi sayang... kau mempertaruhkan persahabatan kita hanya kerana dia ... kaukah sahabatku? atau aku yang tert

Jeritan Rindu...

RINDU!!!!!!!!! Ku cuba mencipta satu puisi Rindu kerana hati ku terlalu rindu dibibirku hanya terucap namamu difikiranku hanya ada kamu ahh! ku tak menentu mana puisi ku? mana puisi rinduku? tiada..tiada puisi rindu yang ada aku RINDU PADAMU... rindu ini membuat hati ku menjerit aku menjerit sekuatnya... AKU RINDU!!!!!!!!

kerana memilihmu

Sayang... Tidak pernah kah kau mendengar keluhan hatiku sayang... Tidak pernahkah kau terasa deritanya hatiku Terpaksa ku tersenyum walau dihati pedih terpaksa ku ketawa walau jiwa tak keruan pilunya hati ini terpaksa merayu meminta kasihmu inikah janjimu dulu inikah bahagia yang kau gambarkan sendiri ku melalui ranjau hidup ini kejamnya dirimu sampainya hatimu namun, inilah yang harus aku terima kerana memilihmu...

apa akhirnya...

cukup-cukup la sayang menyakiti hati ku sudah-sudah la sayang membuat ku menderita jika tak mampu jangan memberi harapan kerana hati ini semakin berdarah andai semua ini perlu berakhir dari diteruskan hanya melahirkan bibit-bibit benci aku sanggup kehilanganmu daripada aku membenci seorang insan yang bergelar kekasih berikan satu jawapan... agar aku tahu dimana kedudukkanku jangan buat aku begini... aku tak mampu untuk menghadapinya...

bukan aku

sayang... bertapa luhur cintamu kau masih menantiku walau aku telah menikam hatimu dengan sebuah janji yang aku mungkiri kau tidak pernah jemu menyintaiku... kau tidak pernah lelah meraih cintaku maka kerana itu hari ini kau tersiksa kerana aku... cintamu indah namun, aku buta dalam menilai cintamu cintamu jujur namun, aku tertipu dengan kebodohanku aku tidak pernah menghargaimu namun kau masih lagi ada disisiku menemaniku tiap waktu walau kau tahu aku bukan milikmu lagi Mengapa sayang? mengapa kau siksa hati aku hanya bunga layu yang tiada seri aku bukan wanita idaman yang istimewa maka tidak perlu kau memuja aku seperti itu... carilah seseorang yang layak menerima cintamu tapi bukan aku...

aku masih kekasihmu

Sayang... kau tahu aku gile padamu mengapa masih bertanya apakah masih ada ruang untukmu dihatiku... kau tahu... sejak dulu lagi aku meyintaimu walau kau datang dan pergi namun, cintaku masih untukmu kau kerap bertukar kekasih kau mudah jatuh cinta dan punya penganti baru namun, aku masih menyintaimu Bila kau resah kau cari aku bila kau bahagia kau lupa aku namun, aku masih merinduimu kau telah dimiliki namun, hidupmu sengsara kau cari aku kau luahkan segalanya kau meraih cintaku aku katakan padamu.. aku masih kekasihmu...

camar

camar... mengapa pandang daku jangan biar ku terpaut padamu kerana jika itu terjadi kau takkan bisa lagi bebas ke sana kemari Bila kau milikku akanku ikat dirimu di dalam sangkar hidupku dan kau hanya milik aku Duhai Camar... pergi lah dari mana kau bermula kerana dunia mu bukan disini aku sayang padamu... aku ingin memilikimu tapi aku mahu kau bebas dengan duniamu kerana kita dari dunia y berbeza mana mungkin kita akan bersama...

bukan reality

Bukan aku tidak sudi bukan aku cuba menjauhkan diri tapi cuba kau lihat pada diriku sedalamnya.. Lihatlah siapa aku pandanglah dengan mata reality bukan ilusi yang kita cipta sendiri Dan bukan juga sebuah imaginasi ... Ikut kata hati aku ingin menjadi milikmu selalu ingin kau ada disisiku tapi.. itu tidak mungkin berlaku kerana aku hanya satu ilusi dan kau hanya satu mimpi Kita bahagia begini berkasih dan bercinta walau tidak pernah bersua dan kita tahu.. kita hanya mengharap pada sesuatu yang tidak mungkin ada yang tidak mungkin kita miliki namun, kita masih degil untuk meneruskan hanya kerana kita saling cinta.. cinta ini membelengu hidup kita tenggelam dalam keasyikkan cinta namun, aku mula sedar.. kau hanya satu mimpi dan aku hanya satu ilusi cinta ini bukan realiti...

Terima kasih

Image
Terima kasih kerana sudi bersamaku menyayangiku setulus hatimu membuatku tersenyum saat aku menangis memujukku bila aku terasa hati Terima kasih kerana selalu ada disampingku menemani suka dukaku sabar dengan celotehku yang tidak henti-henti sentiasa ada saat aku memerlukan Terima kasih kerana memahami setiap keluhan dan rintihan memberiku kekuatan&sokongan untuk menempuhi ranjau kehidupan Terima kasih diatas segalanya...

entah lah..

Sampai bila harus begini.. berpura bahagia sedang hakikatnya hati menderita tawa dalam duka tangis dalam ketawa kenapa? memandang aku seperti seorang panglima mengapa butakan mata? lihatlah aku sebagai seoranng wanita aku tidak sekuat yang disangka, tidak setabah yang diduga aku menangis saat insan lain bergembira aku menyembunyikan air mata disebalik tirai kehidupan aku tiada pilihan! hidup mengikut arus kehidupan Puas aku cuba menjelaskan namun, mereka hanya memandang menghukum diatas keputusan lalu tanpa cuba memahami aku lelah.. sehingga aku tiada jawapan bagi setiap persoalan aku hanya mampu menjawab ``entah lah..``

bile bosan

bile bosan rasa nak ketawa bile bosan rasa nak nangis bile bosan rasa nak menjerit bile bosan rasa nak sepak orang tiga2 tu aku selalu buat tapi yang ke4 aku tak pernah cuba lagi kalau boleh!!!! nak je... ekekeke bile bosan rasa nak nyanyi Bile bosan rasa nak makan bile bosan rasa nak berjalan bile bosan rasa nak shopping tapi lagi bosan kalau shopping time poket tengah kering rasa nak penampo je muka jurujual tuh! muahahahahahaha... kenapa bosan... kenapa? kenapa? kenapa? akakakakakaka... soalan bengong! tapi ini lah yang selalu berlaku..

itulah kamu...

Jiwamu lembut bak sutera mudah terguris dan menangis punya rasa simpati yang tinggi kasih sayang yang melimpah kau hidup dengan caramu namun, hatimu terlalu keras dan degil adakalanya menyusahkan adakalanya memberi kekuatan pendirianmu modah goyah dan terpengaruh dengan keadaan kau insan yang sangat memerlukan perhatian dan sokongan kau boleh bertolak ansur kau tidak pernah mengambil serius dengan setiap gurauan kau mampu hidup berdikari tapi tak mahu menjalani kehidupan yang susah kau jujur dan bertanggungjawab namun sukar mengawal diri dan emosi kau punya impian yang bermacam-macam tetapi keyakinanmu terlalu kecil itulah kamu...

jangan kesal

Jika semalam atau kelmarin tidak memberi kepuasan dihatimu janganlah bersedih atau berteriak marah jadikanlah ia sebagai pengajaran untuk hari ini hari ini adalah sebaik-baik hari untukmu syg.. kerana semalam tak mampu diraih lagi dan esok belum pasti hadirnya namun, hari ini adalah satu kepastian. oleh itu, jangan sia-siakan setiap minit yang kau miliki, jangan tergolong diantara mereka yang rugi bersungguh-sungguhlah dalam setiap perkara agar nikmatnya dapat dirasa...

Merpati putihku...

Terbanglah dengan sayapmu penuh ketenangan Hamparkan tubuhmu bersama tiupan angin yang menghembus namun, janganlah terlalu asyik dengan kelembutan angin kerana kau bisa terjatuh saat kelalaian menghantuimu singgahlah disetiap perhentian yang menarik perhatianmu agar hatimu berlagu riang...Namun, terbanglah setingginya jika ada insan yang cuba menyakitimu jangan biarkan ia mendekatimu agar dirimu tidak terluka jadila merpati putih yang sesuci warnanya...

Rimas

Ramai yang bertanya sampai bile nak mcm ni? xbosan ke? xpenat ke? dan ada juga yang berkata ``Buatlah keputusan... Sabar lah... n Bla..Bla..`` Ahhh! Rimas... Rimas dengan semua persoalan dan pelbagai andaian yang diberikan dorg xtahu ke! semua pertanyaan dorang tu menyakitkan hati aku... Yang melalui aku.. yang sakit juga aku tak perlu tunjukkan simpati sebab simpati tu takkan dapat merubah keadaan tak payah cakap banyak sebab sume tu hanya buat aku Rimas..Rimas...Rimas...

saat dia ketawa...

saat dia ketawa aku terpaku melihatnya manis! aku tertawan hahaha! aku juga turut ketawa ketawa dengan diri sendiri mcm mane aku boleh tertawan dengan tawanya sedangkan dia tidak pernah perasan dgn kehadiran aku hanya aku yang memandangnya dari jauh.. tapi dia... leka dengan dunianya.. sesekali aku cuba mencuri pandangannya tapi entah kenapa! dia seperti tidak peduli xlawakah aku? xcantikkah aku? hahahaha... mungkin hatinya telah berpunya maka dia tidak berani menoleh kearah aku menjaga pandangan dari seseorang yang bukan muhrim erkk... ade ke lelaki macam tu? ekekekeke... namun yang pasti... senyumannya lebih manis dari madu kalau madu tau, madu pasti menangis..hehe..

selamat tinggal pojaan

sayangku merajuk lagi puas ku pujuk tapi tak dipeduli hari2 aku merayu tapi dia buat tak tahu aku titiskan air mata tektik memikat si dia tapi dia buat muka cehh! kejam gila tapi aku tak putus asa aku buat muka slamber aku bagi dia bunga dia kata ``buang masa`` uhh! tercabar kesabaranku esoknya aku cari kekasih baru pastu baru dia kata dekat aku sayang i love you... cehh! aku pujuk ko tak layan aku dah menyampah ko lak jadi meroyan amek ko! selamat tinggal pojaan...

kate org gile...

aku tanye kat org gile kenape ko gile? org gile tu kate sape kate aku gile? sebab aku suke ketawe? sebab aku cakap sorang2 ke? org gile tu kate... aku ketawe sebab aku suke aku cakap sorang2 sebab aku punye suke ler ko peduli ape???... ek elehhh..org gile..org gile... memang ko gile... pastu ade ke patut org gile tu kate aku yang gile sebab aku kate dia gile isk..isk... kate org gile... jangan percaye! nanti boleh jadi gile tapi kalau kate DrGile... kena percaya... sebab DrGile cuma gile-gile tapi bukan gile...ahaksss...

oh bulan

oh bulan dilangit mengapa suram dimana seri mu setiap malam apakah malam ini engkau bersedih maka cahaya mu tidak berseri oh bulan.. buangkan resah mu itu agar cahaya mu kembali bersinar seperti selalu... oh bulan... lihatlah sekelilingmu semua makhluk tuhan memerlukan cahayamu bulan tanpamu gelap lah seluruh alam pamerkan keaslian cahayamu yang indah jangan disorok disebalik awan... oh bulan..

kenangan bersamamu

Saat hujan melimpah ruah dimuka bumi tuhan aku termenung dijendela melihat setiap titisan hujan yang turun. Dijendela sepi ini aku tercari-cari satu susuk tubuh yang aku rindui. Dimanakah kau sayang? Adakah kau masih merinduiku sepertimana aku merinduimu.Cinta dulu tak mungkin aku lupakan.Cinta dulu masih aku simpan. kaulah yang pertama memulakan segalanya. kenangan bersamamu biar bertahun berlalu. namun.. masih segar diingatanku... sayang... Khabarku terima, kehidupanmu tidak menentu. mengapa sayang begitu! sangkaku kau bahagia dengan kehidupanmu. andai aku tahu kau tersiksa tak mungkin aku meninggalkanmu, tapi semuanya telah berlalu. antara kita tak mungkin akan bersama seperti dulu. hanya satu doaku! semoga kehidupanmu dirahmati allah dan semoga kau mendapat hidayah dan petunjuk darinya... aku masih merinduimu...

3 sebab

3 sebab aku mampu melupakanmu pertama bila kau mengabaikan aku tanpa memperdulikan perasaanku kedua bila kau tinggalkan aku sehingga terkontang kanting aku menjalani hidup ini sendiri... ketiga aku masih memikirkanya...

sayang...

Tidurlah wahai manja ku dodoikan dengan mesra ku nyanyikan lagu cinta hanya antara kita berdua lupakan segala masalah yang membuat engkau resah hamparkan segala duka biarku ubatinya... Baring diatas dadaku tanpa ragu kerana aku tidak akan meniggalkanmu andai ada yang datang menggangu akanku usir mereka dengan kekuatan cinta kita hihihi....

S.e.p.i

Bila sepi terjah lagi hati ingin menangis air mata tiada untukku titiskan... ku sepak sepi ketepi sepi menjerit woi!!!! ``bertahun aku menemani kau senang2 kau nak sepak aku? kenapa?`` adehhh... bodohnya punye sepi... aku tiada jawapan untukmu sepi apa yang pasti kau selalu buat aku menangis andai ada sekelumit simpati bagimu... pergilah dari hidupku... kerana aku tidak pernah bahagia dengan kehadiranmu... tapi aku terpaksa tersenyum dalam payah walau kau sering menghimpit hidupku tapi sayang... tidak mungkin sepi memahami bicaraku...

Kau pilihan hati

Sayang...Namamu... Sering menghiasi ruangan hidupku sehari tidak menyebut namamu terasa hidupku tidak sempurna Sayang... Sayang... sayangnya aku padamu... Aku bertanya... ilmu apa yang gunakan padaku? kau hanya tersenyum lalu... ah! jawapanmu buat aku terdiam seketika katamu kau hanya menyintaiku dengan sejujur hati aku sayang padamu... Sayang... dalam banyak yang menghulurkan cinta kau yang mencuri hati... Temanilah aku sayang sehingga aku menutup mata izinkan aku menyintaimu selamanya aku rela... walau jiwaku tersiksa merinduimu kerana kau pilihan hati

lepaskan aku...

sayang... bohong! jika aku katakan aku benci padamu dusta! jika aku katakan kau tiada dihatiku apakah mungkin, kau yang pernah hadir dalam hidupku membawa suka dan duka, tawa dan rajuk... semudah itu aku mencampakkan kau dari hidupku, tidak mungkin... Aku masih sayang padamu aku masih mengasihimu tapi aku ingin pergi darimu kerana kita tidak sehaluan bukan kerana jarak dan waktu tapi antara kau dan aku punya satu kehidupan yang berbeza Sayang... aku cuba memahami apa yang berlaku kini aku tahu, antara kita... cukup sampai disini.. biar kita saling menyayangi tapi cintamu menyakitiku jika kau mangasihiku lepaskan aku... Dulu aku melihat potretmu dengan penuh kasih tapi kini, potretmu mengundang luka dihatiku aku cuba ubati luka itu dengan mengingati memori indah bersamamu... tapi sayang luka itu semakin parah sehingga aku rasa tidak sanggup lagi bersamamu maafkan aku...

aku tidak kesal

sayang... aku bukanlah sempurna aku punya kekurangan aku pernah melakukan kesilapan Tinggalkan aku jika tiada cinta dihatimu tinggalkan aku jika kau rasa perlu tapi jangan tinggalkan aku kerana kesah semalamku... Sayang... aku berterus terang padamu tentang kesah hidupku bukan untuk kau menghakimiku tapi untuk kau mengenali siapa aku... Aku percaya... andai kau menyintai aku dari hati yang jujur kau akan menerima aku seadanya namun. jika cintamu hanya mainan masa aku tidak kesal jika aku kehilanganmu hanya kerana kejujuranku...

permaisuriku...

sayang... senyumanmu mencetuskan sebuah puisi matamu bak kilaun permata yang indah gerak langkahmu membuat setiap wanita cemburu budi pekertimu idaman setiap lelaki... Diantara mereka Kau adalah yang teristimewa kau hebat! bisa membuatku tidak keruan mampu membunuh keegoanku dan mencairkan hati lelakiku... Andai ada yang bertanya.. siapa kau dihatiku... aku tidak akan teragak-agak memberi jawapan kau adalah ratuku... kau adalah permaisuri hidupku tanpamu aku tidak sempurna..

aku sayang padamu

Aku ingin berpuisi tapi puisi tiada dihati lalu ku bayangkan wajahmu kasih tersenyumku sendiri... Adakah engkau tahu aku sayang padamu tidak mengira waktu aku merinduimu... sayang... walau aku tahu... kau sudah berpunya dah aku juga tahu selain aku kau ada dia tapi sayang.. aku tidak mampu menolak perasaan ini semakin aku cuba menjauhimu semakin kuat aku menyayangimu Sayang... aku tidak minta kau melebihi aku daripada dia malah aku tidak pernah bermimpi untuk merampas kau dari dia aku hanya ingin menyayangimu dengan sepenuh hati... kerana aku sayang padamu... namun, jika kau ingin pergi dari aku aku tidak akan menghalang atau membenci dirimu kerana aku selalu tahu kau ada dia... dan aku hanya menumpang disudut hatimu...