Posts

Showing posts from June, 2009

Pesanan Acik. .

"Dengan mengingat Allah, hati menjadi tenang." Kejujuran itu kekasih Allah. Keterusterangan merupakan sabun pencuci hati. Pengalaman itu bukti. Dan seorang pemandu jalan tak akan membohongi rombongannya. Tidak ada satu pekerjaan yang lebih melegakan hati dan lebih agung pahalanya, selain berdzikir kepada Allah. Berdzikir kepada Allah adalah surga Allah di bumi-Nya. Maka, siapa yang tak pernah memasukinya, ia tidak akan dapat memasuki surga-Nya di akhirat kelak. Berdzikir kepada Allah merupakan penyelamat jiwa dari pelbagai kerisauan, kegundahan, kekesalan dan goncangan. Dan dzikir merupakan jalan pintas paling mudah untuk meraih kernenangan dan kebahagian hakiki. Untuk melihat faedah dan manfaat dzikir, cuba perhatikan kembali beberapa pesanan wahyu Ilahi. Dan cubalah mengamalkannya pada hari-hari kamu, nescaya kamu akan mendapatkan kesembuhan. Dengan berdzikir kepada Allah, awan ketakutan, kegilauan, kecemasan dan kesedihan akan hilang. Tidak mengherankan bila orang-orang

omelan budak-budak. . .

Dalam penjuru hidup yang berliku jika dilihat dari hati yang sengsara semua akan kelihatan sukar dan kelam namun, jika dilihat dari sudut yang bahagia kita akan dapat mengecapi sesuatu yang luar biasa lebih indah dan sempurna. . . jangan hiraukan mata yang cemburu mulut yang berbisa hanya jalani apa adanya kerana itu hak kita. . . namun. . . jangan menyakiti kerana bahagia yang dikecapi dari kemusnahan orang lain kesudahannya adalah kehancuran. . . diakhirnya. . . rindu ini sentiasa untukmu tak pernah hilang walau untuk seketika waktu

Bosannye. . .

erkk. . busan. . tengok tv je dari tadi waaaaaaaa.... ingat nak gi jenjalan tepi pantai tapi lagi bosan gi sorg2 so! terpaksalah layan bosan ni sampai esok hurmm. . perut dah menyanyi2 dari tadi aku dah melantak megi tadi tapi lapo lagi benci gile tengok megi sebab hari2 makan megi uhh! bukan bajet tapi malas nak kuar gi kedai malas nak tuko baju, pakai tudung pada hal kedai sebelah umah je huhuhu.. masak? ayyark. . . xde mende nak masak.. tapi pandai ke aku masak? muahahahaha.. adehhh. . layan tv lagi la gamaknye pastu Zzz. . . huwaaaaaa. . .

bintang,bulan,pelangi,angin dan merpati. .

lama sungguh aku tidak berbicara dengan bintang bergurau dengan bulan tersenyum bersama pelangi dibelai hembusan angin dan mendengar suara sang merpati hati diasak rindu.. namun.. aku hanya mampu melihat dari jauh apabila dibalas oleh tolehan hambar gerak hati ingin menyentuh penuh kasih tapi terhalang dek serpihan rajuk lalu hati terus menyepi jiwa bertanya. . apakah mungkin. . . bintang,bulan, pelangi, angin dan merpati akan mengasihiku seperti dulu? atau kasih dulu hanya tinggal serpihan hampa?

aku tak tahu. . .

aku tak tahu kenapa aku terlalu cinta terlalu sayang hingga aku tenggelam dalam emosi kasih yang mendalam aku tak tahu kenapa dalam hati ini ada seruan cinta ada lambaian rindu hinggaku lemas dalam dakapan cinta yang asyik ini aku tak tahu kenapa aku serahkan hati dan jiwa untuk ditakluki biar kepastiannya belum pasti apa bahagia atau terluka aku tak tahu kenapa dan mengapa namun, hati ini benar-benar cinta

acik oh acik. . .

marah ade bnyak ketegori, marah xmsmtinye bnci,i2 adalah marah ksih syg... hdup kite xsmpurna tnpa tguran, lau xde org yg mnegur kita,kita xtau i2 slh atau btul..... June 9, 2009 12:44 PM gagal skali xbrerti gagal selamanya, ade yg lebih baik dari yr sebelum ini..jgnlah mmbuatkan diri sndiri tersiksa kerana kerinduan..... > lembutkan lah hati mu dengan ayt2 suci Al-Quran...... > semoga lbh tenang jiwamu... slam,mgkin dgn komen ni azie akn membce nye,fon pown azie da xon,xmngapelah,mgkin azie prlukan ketenagan,tp bkn dgn mnjauhkan dri dari kwn2,acik cdey azie cmni,acik xtau kbr azie cmne,wlaupn acik hnye mngenali azie pd tmpoh yg singkt,tp acik dpt merasakan kesedihan azie.. bertng lah azie..... June 2, 2009 12:05 PM Malam yang kian mencekam Hanya terdengar desah nafas kehidupan Binatang malam nyayikan kidung kerinduan Dewi malam bergelayut manja Dalam dekapan sang bayu Bulan… Bintang Sembunyi dibalik awan hitam Semua seakan tahu Hatiku y

Dalam. . .

Dalam kekalutan duka aku bernaung dibawah ehsan cinta Dalam kesaljuan jiwa aku meniti ranjau kasih Dalam takdir yang tertulis aku berdoa dengan rindu Dalam keletihan aku pujuk penuh syahdu .....