Saturday, December 6, 2008

Di saat2 terakhirku

Terkenang sejuta dosa lalu
Menggigil tubuh badanku
Ya allah ampunkanlah dosa2ku
aku hambamu yang banyak menzholimi diri
aku hambamu yang dipenuhi dosa dan maksiat
aku hambamu yang lalai dalam menunaikan
tanggungjawabku sebagai hambamu
aku hambamu yang leka dengan keindahan dunia
aku takut dengan kemurkaanmu ya allah
aku takut dengan pembalasanmu
dihari pembakitan yang pasti
akhir2 ini…
aku rasakan segalanya makin jauh
aku rasakan dunia ini satu ancaman buatku
dunia ini membuatkan aku leka…
tentang asal usulku, dan untuk apa aku diciptakan?
Bukan untuk memperhambakan diri pada dunia yang fana ini
Tetapi untuk menyerahlan diri sepenuhnya kepadamu
Hidup kerana lillahi taala…
Syukur ya allah…
Kerana menjaga rambutku dari terdedah
Kerana menjaga auratku dari yang bukan mahramku
Kerana menjauhkan aku dari raja segala dosa iatu arak
Ya allah…
Disebalik kehidupan yang payah ini
Kau hamparkan aku seribu rahmatmu
Allah…allah…allah…
Andai manusia tahu…
Kepedihan azab api nerakamu
Pasti mereka menderu2 mencari pahala
Menjauhkan diri dari dosa
Tapi manusia sudah terlalu jauh
Dari landasan hidup berpandukan agama
Ya allah .. aku hambamu yang berdosa ini
Memohon disaat2 terakhirku izinkan
Aku memperhambakan diri sepenuhnya kepadamu
Mengingatimu saban hariku
Mengingati mati yang akan menjemputku
Berbakti kepada kedua ibu dan bapaku
Memenuhi segala kehendak mereka tanpa keluhan
Yang membawa dosa
Ya allah…
Janganlah kau biarkan aku bergelumang dengan dosa
Setelah kau memberikanku pertunjuk
Bimbing aku ya allah…

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...