Wednesday, March 18, 2009

Ibu..

Duhai ibu ku yang tercinta
kau la inspirasiku

kau tabah menghadapi taufan hidup
demi membesarkan putera puteri-mu

kau sabar melayan kerenah anak-anakmu
hanya untuk melihat mereka tersenyum gembira

Duhai ibu..
menitis air mata ini
melihat tubuh tua mu gagah mengasuh kami

aku berjanji..
selagi aku bernafas
aku akan memenuhi semua kehendakmu

sesungguhnya...
walau dikumpul seluruh harta dunia
untuk membalas jasamu

tidak mungkin..
kerana tiada 1 pun harta di dunia ini
dapat membalas segala pergorbanan-mu

andai ada insan lain cuba menyakiti-mu
akulah insan p`tama yang akan ke depan

andai kau mengeluh sakit
aku akan menemanimu kapan waktu kau perlukan aku

ibu oh ibu..
tanpa-mu siapalah aku

kini..aku punya kehidupan yang sempurna
kerana kepayahan mu membesarkan aku

siapa saja yang bergelar ibu
merekalah insan yang terhebat..

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...