Tuesday, July 15, 2008

cinta yang hilang

kasih...
aku sujud dikakimu memohon kemaafan
ku campak maluku demi sebuah pengertian
sejujurnya ikatan ini memberi penyeksaan
memberi mimpi ngeri dalam kehidupan

ku cuba memahami kehendak seorang lelaki
namun, semakin aku cuba memahami
semakin aku tidak mengerti
aku bagai pelangi yang tidak dipeduli

kau janji sebuah kebahagian
namun kau beriku tangisan
hari2 ku penuh dengan kehampaan
malam2 ku ditemani kedukaan

aku hanya seorang perempuan
memerlukan kasih sayang dan perhatian
mungkin aku akan dipersalahkan
kerana tidak memahami dan tiada kesabaran

namun, pernahkah sesiapa memahami diriku
apa yang aku rasai dan apa yang aku alami
cinta dan rindu hilang dimamah masa
dia juga yang meminta aku melupakannya

saat aku cuba menjelaskan sesuatu
agar dia memahamiku
namun, semahunya dia ingin aku memahaminya
saat itu aku mula memahami satu perkara
apa juga penjelasan ku tidak mampu mengubah
pendiriannya.

sejak itu, aku tidak pernah meluahkan
tika hati dilanda kecelaruan
aku menjerit melepaskan keluhan
aku menangis melepaskan bebanan perasaan

aku mencari kekuatan
disebalik sebuah harapan
akhirnya bila sepi sebati dengan diri
cinta yang dipupuk hilang tanpa disedari

kasih..
jangan meminta aku kembali
jangan memaksa kasih yang telah pergi
apa yang telah terjadi adalah suratan ilahi
bukan kau yang bersalah tapi aku yang perlu dipersalah
sesiapa pun yang memilikimu amat bertuah
aku yang dah berubah
letih dengan bebanan perasaan yang tak sudah...

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...