Monday, April 13, 2009

Sukar

sukar untuk memahami apa yang terbuku di hati insan lain
sangka madu rupanya hempedu dan dendam yang tertanam

kadang terfikir, adakah alat untuk memenangi sekeping hati?
dan adakah sesuatu untuk memahami jiwa insan yang dikasihi?

mungkin hati kecewa dengan khabar yang tidak disangka
namun, ikatan yang terjalin membuatkan hati tidak mampu marah

hanya mampu menerima dan berserah . . .

jika suara ku mampu didengar
aku ingin katakan, aku terlalu sayang . .

biar aku dibiar sendiri dalam mengayuh sampan kehidupan
biar aku dihukum atas sesuatu yang membunuh jiwa kecil ini

namun, kasih sayang ini tetap utuh
cuma, saat ini aku akan membawa hati yang kecewa dan hampa . .

pengajaran buat aku yang terlalu suka dimanja
bahawa emas itu belum tentu TULEN . . .

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...