Sudi tak Polow Deqyah? wink2~

Friday, January 23, 2009

jika namanya hidup..

Tarik nafas dalam-dalam
lepaskan apa yang terpendam
luahkan apa dihati
jangan esok menangis lagi
yang datang silih berganti
hanya untuk menguji keteguhan hati

Bila resah menganggu
jangan mengharap
ada yang memujukmu

Jika namanya hidup
hidup harus diteruskan...

salam sayang untukmu...

Berdiri aku disini
hanya untukmu
aku tidak pernah jauh

pertama kali aku hadir dalam hidupmu
saat kau memerlukan aku
aku terus teguh disitu
menemani penuh kasih

sedikit pun aku tidak pernah terlintas
untuk berpaling
namun, bila aku tidak diperlukan lagi
aku berhenti disini...

simpan setiap memory yang terukir
antara kita
namun, jika memory itu
tidak bermakna buatmu
campak saja ke lautan benci

Hanya satu sayang...
aku benar2 menyayangimu
sakit merinduimu

pergilah..
jika itu yang kau mahu..

sekalong doa ku utuskan
semoga kau bahagia
salam sayang..
buat yang tersayang...

Thursday, January 22, 2009

Doa ku..

Sedih melihat kau mederita, pedih melihat tubuhmu luka
menitis air mata melihat penderitaan yang menimpa...
kejamnya mereka ya allah..

apakah mereka tidak punya hati dan perasaan?
sehingga mengorbankan nyawa banyak insan tanpa belas kasihan?
ya allah... hapuskan mereka ...

selamatkanlah jiwa2 yang tidak berdosa. lindungi mereka dengan kekuasaanmu
ya allah.. kuatkan jiwa mereka dengan ujianmu.. tabahkan hati mereka ya allah.

aku ingin membantu, namun aku tidak pandai memegang senapang peperangan..
lalu aku menadahkan tangan kehadratnya. berdoa kepadanya... agar penderitaanmu terhenti... dan mereka yang menzholimi mu, hancur dibawah kemurkaan allah..

bertapa luluhnya hati ini, melihat tubuh kecil berlumuran dengan darah dan tangisan tubuh kecil itu membuatkan aku menangis. dalam hati, aku tidak berhenti berdoa agar allah membuka jalan keluar bagi semua penderitaanmu ...

Maaf bila aku berdiam diri

Biarlah diam menjawab soalan
dari mengulas seribu persoalan
kerana 1 penyataan...
mendatangkan pelbagai kekeliruan
namun, sejuta kemaafan aku pohon
kerana diam ku ini mungkin menyakitkan
mungkin juga mengundang benci...
aku tidak mahu mengeruhkan keadaan
maka biarlah aku berdiam diri

Wednesday, January 21, 2009

Doa Qunut Nazilah

ya allah...
sesungguhnya kami meletakan-mu
di batang-batang leher musuh-musuh kami
dan kami berlindung dengan-mu
daripada kejahatan-kejahatan mereka

ya allah...
leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka
pecah belahkanlah dan kacau bilaukanlah persatuan mereka
goncangkanlah pendirian mereka
dan hantarkanlah anjing-anjing-mu kepada mereka
wahai tuhan yang gagah perkasa
wahai tuhan yang maha menghukum
wahai tuhan yang bersifat murka

ya allah, ya allah, ya allah...
wahai tuhan yang menurunkan kitab
wahai tuhan yang mengarakkan awan
wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab
kalahkan mereka
kalahkan mereka
kalahkan mereka
dan menangkan kami keatas mereka
amin...amin...amin... ya allah..

mungkinkah...

Bila malam tiba
sepi jiwa ini
sendiri lagi aku disini
bukan sepi dikatil seorang isteri
tetapi sepi seorang yang ditinggal sendiri
aku cuba buang memori luka dari hati
namun. memori itu semakin menyegat
jiwa yang usang
apa punca hati berubah?
kerana persepsi masa?
atau kerana keegoan diri?
dimana ikrar dulu?
hilang dek impian yang semakin rapuh?
atau sudah tenggelam di bawah kepentingan diri?
andai kau tahu...
semua ini membuatkan aku sakit dan menangis
mungkinkah kau akan merubah keputusanmu?
apakah aku yang pernah kau sanjungi
mampu membunuh egomu sebagai lelaki?
mungkinkah itu terjadi?...

izinkan aku...

Teman...
izinkan aku meminjamkan bahu ini untuk kau bersandar
bila hati mu terusik dengan sesuatu yang mengusik

Teman...
izinkan aku menyapu air mata mu dengan jemari ku
bila kau tersedu2 menangis dibahu ku

Teman...
izinkan aku mendengar setiap rintihan mu
bila kau memerlukan seseorang untuk berbicara

Teman...
izinkan aku memeluk kau dengan erat
bila kau memerlukan seseorang untuk meredakan resah hatimu

Teman...
izinkan aku menjadi penawar dukamu
izinkan aku menjadi penanggung bebanmu
izinkan aku membuat kau tersenyum...
kerana kau teman yang teristimewa...
maka izinkan lagi aku terus disampingmu..

Monday, January 19, 2009

Mimpi yang tak sudah...

aku bermimpi lagi..
mimpi yang selalu melewatiku
kadang mimpi membawa senyum
kadang mimpi mengundang tangis
saat aku terjaga dari tidur..
ahhh! sangka ku sebuah reality
rupanya aku bermimpi lagi..
mimpi oh mimpi...
sering mengusikku dengan pelbagai
watak dan cerita...
aku lah puteri
aku lah penyamun
aku lah raja
aku segalanya...
ahhh! mimpi yang tak sudah...

sebuah ilusi..

BerILusi disebalik reality hidup
demi mencari setitis bahagia..
dalam reality hidup yang penuh duka
lalu ku cipta satu ILUSI
hanya ingin mengukir senyum
biar ilusi ini membawa ku meniti bahagia
walau hanya seketika
namun, aku mampu menggapai mimpi
dari hidup dalam sepi yang panjang
ilusi ini buat aku tersenyum...

Saturday, January 17, 2009

Bagi aku satu jawapan...

kadang-kadang aku tak faham apa sebenarnya yang orang nak dari kita, sebab kita dah cuba buat yang terbaik, cuba puaskan hati dia, cuba luangkan banyak masa untuk dia. tapi masih lagi dipertikaikan. kenapa erk macam tu? disebabkan semua tu la, bila aku dok sorang2 aku akan tersenyum sendiri. erm.. inilah dinamakan hidup.

dan satu perkara yang cukup2 aku tak faham, kenapa bila orang sayangkan kita, dia akan puja kita, dia akan katakan semua yang baik tentang kita, umpama kita ni, insan yang paling terbaik di mata dia. tapi bila dia tak dapat apa yang dia nak, dia akan mengata kita macam2. masa tu, kita akan dengar macam2 ayat, yang kita tak sangka. sume keluar. ekekeke... klakokan...

siyes, bila aku jumpa orang macam ni, aku kecewa sangat. apalah salahnya, kalau dia jadi macam dia yang dulu. pelikkan, mane hilang semua kasih sayang yang pernah dia laung2kan dulu? .... hurmm... bagi aku satu jawapan, supaya terjawab semua persoalan yang bermain dalam kepala otak aku ni... muahahahahaha...

Friday, January 16, 2009

Biar bahagia itu milikmu tanpa aku...

aku pergi...
bukan kerana jemu
aku berubah
bukan rimas denganmu
namun, kerana aku tahu
tanpa aku, kau bahagia
tanpa aku, kau mampu tersenyum
dan aku juga tahu..
dia selalu ada untukmu
maka kerana itu aku menjauh
biar aku pergi darimu
dan kau cari bahagiamu dengannya
lupakan aku, lupakan kesah lalu
biar bahagia itu milikmu tanpa aku

Bila kita bukan macam dulu...

dulu..
masa kau merajuk
kau cari aku suruh pujuk

dulu...
masa ko marah orang lain
kau cari aku supaya ko boleh lepaskan geram

dulu..
masa dia buat kau xmenentu
kau cari aku minta sokongan padu

dulu...
aku ngan kau macam isi ngan kuku
bila ada kau ada aku
klo nak cari kau cari aku

tapi sekarang...
aku sendiri tak tahu
apa kau buat
sape buat kau marah
dan semuanya tentang kau
aku mula tak tahu..

mungkin sebab..
itu atau ini
sebab aku pun tak tahu
apa yang berlaku
sampai kau berubah macm tu..
tapi satu perkara yang kau selalu bagitahu aku
kau sayangkan aku..
dan aku juga selalu sayangkan kau

bila kau rasa sedih
aku akan jadi penyokong
yang paling baik untuk kau
bila kau marah
aku sanggup jadi mangsa kemarahan kau
sebenarnya.. aku rindu...
rindu pada kemesraan lalu...
tapi dulu dan sekarang
tak mungkin sama.. ermmm..

Duhai angin..

Duhai angin...
sampaikan salam rindu
buat dia yang tersayang

Duhai angin..
belai wajahnya
dengan kerinduanku
agar dia tahu aku terlalu rindu

Duhai angin...
andai dia hanya membisu
bisikkan lagi ditelinganya
aku disini merinduinya

Duhai angin...
katankan padanya..
biar jarak memisahkan aku&dia
tapi rindu ini tidak pernah hilang
malah, aku semakin rindu padanya...

Duhai angin...
katakan lagi pada kekasih ku disana
aku akan terus menjadi perindu
selagi dia membuka ruang dihatinya untukku

Duhai angin...
pelok tubuhnya dengan lembut
usap rambutnya dengan mesra
kucup dahinya dengan kasih
jangan kau menyakiti dia
dengan hembusan yang kuat
sehingga menyakiti dia
kerana dia kekasihku..

bukan untuk sesiapa...

Bicaraku...
bukan untuk sesiapa
bukan untuk dia@kau
terlahir dari sebuah imaginasi
dari sebuah pengalaman&kehidupan
maka aku abadikan ia disini
sebagai satu kenangan...
jangan ditanya bicara ini
untuk siapa? atau milik siapa?
kerana ia tercipta bukan untuk sesiapa
hanya bicara kosong...
hanya bingkisan kecil untuk tatapan...

aku disini untukmu...

teman
saat hidup ini mengujimu
dengan dugaan yang besar
hati ini sakit melihat kau susah
hati ini resah mendengar kau payah
aku ingin menjadi penanggung bebanmu
ingin meredakan kesusahanmu..
namun, aku tidak mampu...
aku hanya mampu mengirimkan doa buatmu
dan aku hanya mampu berdiri disebelahmu
tanpa keluhan dan jemu

teman
bersabarlah dengan ujian tuhan
jangan marah dengan takdirmu
sesungguhnya apa yang berlaku
ada hikmah yang tersembunyi
yang masih belum terungkai
percayalah...
tuhan mengujimu
kerana "Dia" mengasihi
bukan kerana dia benci
hadapilah semua ini
dengan tabah dan sabar

teman
Bila hari ini tuhan menarik kesenangan darimu
janganlah kau menyangka hidup ini tidak adil
ada kebaikkan untukmu disebalik apa yang terjadi
sesungguhnya hamba2 yang dikasihi allah
sentiasa di uji...

teman
senyumlah sayang..
kerana senyumanmu buat aku bahagia
aku ingin selalu melihat bahagia itu milikmu

teman
carilah aku, bila kau perlu
bila resah menganggu
bila hati tak tentu
kerana aku ada disini untukmu...

Biar mata ini berbicara...

kasih...
aku jatuh cinta padamu
bukan kerana rupa&harta
namun kerana hati telah tertawan padamu
namun, jika kau masih meragui
biarlah mata ini berbicara

kasih...
andai biacaraku
tidak mampu meraih kepercayaanmu
biarlah mata ini berbiacara
untuk mengulas semua persoalan

kasih...
andai aku tidak mampu mengusik hatimu
dengan kejujuran&keihhlasanku
biarlah mata ini berbicara
untuk menyatakan segalanya

kasih...
andai kau tidak mampu memahami
tentang hati dan perasaan ini
aku berserah...
namun, bila kau pandang mataku
fahamilah, mata ini sedang berbicara denganmu...

Tuesday, January 13, 2009

antara cinta&cita2...

cinta? satu keperluan..
cita2? satu impian..
cinta? melahirkan senyuman
cita2? menjamin masa depan
cinta? beri tangis dan ketawa
cita2? usaha menentukan senyum@tangisan
cinta? selalu dikejar
cita2? selalu ditinggalkan
cinta dan cita-cita...
dua perkara yang saling berkaitan
namun, untuk mencapai cita2..
cinta perlu diabaikan buat seketika
namun, untuk memiliki cinta
cita-cita jangan diabaikan
kerana dengan cinta sahaja
bahagia itu tidak akan hadir
adunkan cinta dan cita-cita menjadi satu
agar kita menjadi orang yang hebat dan berjaya...

pesanan DrGile bukan OrgGile.. ahakss..

kate sempoi?

ko kate tak kesah klo aku pakai apa pun
janji aku pakai baju...
aku kuar ngan ko, pakai baju kurung
ko kate "eee.. kolotnye.."

ko kate tak kesah makan kat mane pun
janji perut ko kenyang sebab ko sempoi
saje aku bawa ko gi kedai mamak
ko kate "alamak...xsuke la.."

ko kate tak kesah dok kat mana pun
janji ada rumah untuk berteduh
aku bawa ko gi umah aku..
ko kate "errkk.. ni ke umah awak?.. teruknye.."

ko kate tak kesah sape pun aku
janji aku buat baik ngan ko
aku cerita dari a-z pasal aku
ko kate "ermm... banyak betul kekurangan awak.."

mcm2 ko kate..
sume bermula dari ayat sempoi
tapi berakhir dengan kata2 poyo
last2 aku cakap..
hatuk lu punya sempoi...

kau tercipta untukku

suatu ketika dulu
aku terdengar kesah sebuah cinta
aku tertarik tentang kesucian cinta itu
lalu aku putuskan mengembara mencari erti cinta

suatu hari takdir menemukan aku denganmu
kau mengiringi perjalanan hidupku
bersama kasih sayang yang menghiasi kamar hidupku
kau selalu ada saat duka dan ketawa

kau tidak pernah mengeluh dengan sikapku
kau terima segalanya dengan seadanya
kau mengajar aku erti cinta
tentang kekuasaan sebuah cinta

saat kau bersamaku
tiada yang lebih berharga
melainkan senyumanmu
saat kau menangis hiba
hati ku sakit menahan pilu

sayang...
aku percaya..
pertemuan ini bukan satu kebetulan
tetapi telah ditakdirkan
bahawa kau tercipta untukku

janjiku selagi kau sudi menerima cinta ini
aku tidak akan berpaling atau meninggalkanmu
jika aku mungkir.. maka aku adalah pengkhianat cinta
dan aku tidak layak memiliki cintamu...

sekiranya kau isteriku

sekiranya kau isteriku
akan ku tatang seperti minyak yg penuh

sekiranya kau isteriku
akan ku letakkan kau didalam bingkai gambar
sebab aku takut kehilangan mu

sekiranya kau isteriku
akanku dodoikan kau lena diatas pangkuanku
akan ku kucup dahi mu sebelum tidur mu kerna kau istriku

sekiranya kau isteriku
aku akan menjadi alas setiap resahmu

sekiranya kau istriku
aku takkan biarkan kau terluka
kerana kelukaanmu menyakiti hatiku

sekiranya kau isteriku akanku penuhi segala kehendakmu
biar apa pun yang kau mahu akan ku turuti...

sekiranya kau isteriku berikan kepercayaanmu
kerana aku tidak akan mengkhianati cintamu

sekiranya kau isteriku
akan ku jaga kebahagiaan mu hanya kau isteriku

sekiranya kau isteriku
akan ku jaga kehidupan mu hanya kau istriku
namun, apakah kau sudi menjadi isteriku?

"aku sudi sekiranya kau tercipta untukku.."

hasil nukilan: Casper&DrGile

Monday, January 12, 2009

satu malam yang indah

aku terbaring di atas hamparan bumi
dibawah langit indah yang terbentang
ku kira bintang satu persatu
kerlipannya mengukir senyum buatku
indah malam ini...
aku ditemani cengkerik yang berbunyi
dan angin malam yang menghembus
aku bertanya pada diri...
apakah yang mengusik hati
hingga berterusan begini
lalu diri menjawab..
tiada apa yang mengusik
aku hanya ingin mencari ketenangan diri
dibalik jendela kehidupan ini...
andai tiada bicara lagi untuk ku katakan
biarlah diam ku menjadi jawapan
biarlah senyumku menjawab soalan
malam ini hanya untukku
malam untukku mengukir senyum
mengingati setiap memory indah
biar aku bukakan seluas-luasnya
untuk malam ini meneroka jiwa ku..

Sunday, January 11, 2009

semua telah berakhir...



aku ingat! dengan ketawa.. boleh hilang semua masalah. tapi aku terlupa. selagi aku tak cari jalan penyelesain bagi sesuatu masalah yang menimpa, masalah tu akan bertambah berat. malah akan jadi satu bebanan yang tak tertanggung.

hari ni aku rasa sedih sangat. rasa nak je aku ngadu kat sape2. dengar luahan hati aku ni. aku nak sandarkan pale aku kat bahu dia. nak polok dia kuat2. pastu nak nangis macam baby kat dada dia. wakakakaka... hampeh je...

hati ni rasa macam xselesa sangat. lagi2 bila "Dia" datang, citer masa depan yang entah apa2 ngan aku. aku tak tahu kenapa "Dia" macam tu, aku tak marah bila "Dia" pergi tinggalkan aku demi masa depan dia. tapi aku marah. bila dia dah buat keputusan tinggalkan aku, then dia datang ceritakan tentang masa depan aku ngan "Dia". tentang impian dah harapan. klakonya dia. masih wujud ke sebuah impian kalau semuanya dah berakhir?...

memang aku tak sesempurna wanita lain. memang aku takde apa2 kelebihan. tapi tak perlu la layan aku macam ni. bila dah buat keputusan. yakinlah dengan keputusan sendiri. kenapa perlu membina rumah di atas angin?. aku tak pernah berdendam atas apa yang berlaku. tapi jangan tanamkan perasaan benci di hati aku.

aku tak salahkan "dia" sepenuhnya, sebab apa yang berlaku aku juga bersalah. sebab aku tak kuat! aku tak tabah! tapi, apa yang berlaku dah berlaku. tak perlu menuding jari pada sesiapa. cukuplah, aku tak pernah mempersoalkan apa jua keputusan "dia". jangan usik hati aku lagi dengan impian yang bermacam2. kalau satu pun "dia" tak mampu kotakan. biar aku dengan kehidupan aku. cukup lah... takde apa yang perlu dijelaskan lagi sebab semuanya dah berakhir...

bicara pendik




Hargai la bila ada
jangan meratapi bila tiada
jangan datang bila perlu
jangan pergi bila jemu
jujur pada cinta
ikhlas pada kata
bahagia itu ada
jika kita ingin memilikinya
namun, bahagia itu akan hilang dimamah masa
jika kita tidak tahu menghargainya

Saturday, January 10, 2009

ngade...

ngade suke usik hati aku
ngade suka kate syg aku
ngate suke kate rindu aku
ngade suke amek berat pasal aku
ngade suke pujuk aku
ngade suke buat aku ketawe
aku xsuka ko buat semua tu
sebab aku tak suka
bila aku syg ko
bila aku rindu ko
bila aku cemburu dengan ko
bila aku nak tahu semuanya pasal ko
sebab semua tu buat aku resah
buat aku tak tentu arah
ahakss...

hilang kata2...

semalam aku suka berkata2
menghiasi setiap perjalanan hidupku
dengan pelbagai kata2 yang tercipta
dari sebuah kehidupan&pengalaman
tapi kini, bicaraku semakin hambar
semakin hilang di mamah masa
aku semakin tidak pandai berkata2
hilang di balik tirai kehidupan semalam
ermm... entah la.. :)

mood sengal

Hari ni aku rasa sengal sangat... mood mcm hampeh! ngah sedap2 chat kat irc, tetibe aku rasa sangap sangat, mcm bengang kat seseorang... adehhh..

selalunya irc tempat aku gelak ketawa, buangkan semak kat pale aku. tapi hari ni, makin lama aku dok kat irc rasa makin semak pale aku. aku trs type Quit dan mengkuitkan diri.
hati rasa xsedap! macam nak marah je. kan sedap klo ada orang yang leh aku marah. bior dia jadi mangsa mood sengal aku hari ni. uhhh!

hurmm... entah la, aku pun tak paham, rasa mcm ada sesuatu yang mengusik hati aku, yang membuatkan aku rasa xselesa. aku rasa badmood sangat. nak tido la... benci la...

Friday, January 9, 2009

2009 tanpa cinta

Keterlaluan tak kalau aku cakap azam aku 2009 ni, aku taknak ada sebarang komitment dengan cinta? cop! aku tak menolak cinta, cuma buat masa ni, aku memerlukan masa untuk diri aku sendiri, jadi aku nak tolak cinta kat tepi. aku nak utamakan kehidupan aku. yupzz! mmg manusia dijadikan berpasang-pasangan, dan tipu la kalau aku kata, selepas apa yang berlaku, aku serik dengan cinta, stop dengan cinta untuk selamanya, poyo sgt tu. aku tak serik, bagi aku apa yang berlaku, adalah satu pengalaman. dan aku tak takut untuk mencuba lagi. cuma bukan buat masa sekarang. bukan untuk tahun ni. dan mungkin juga bukan untuk 2,3 tahun ni.

Bila semua dah jelas, aku akan fikirkan semula tentang cinta cinton nih. cuma buat masa ni, biar la aku buang jauh2 perasaan untuk disayangi or menyayangi, aku percaya! akan ada seseorang untuk aku, cuma siapa dia? biarlah allah yang menentukan.aku taknak terburu2 lagi dalam memilih seseorang sebagai teman hidup, yang akan melalui suka duka dengan aku. kalau bercinta untuk dipermainkan dan mempermainkan, hurmm.. xde makna la..

Bukan takde yang cuba mengisi kekosongan hati aku, ada! dan aku juga ada terusik dengan kehadiran seseorang, tapi aku tolak sume tu kat tepi, aku tak tahu kenapa, sekarang ni, aku tak caya kat sape2 pun. bagi aku sume tu ujian untuk aku. kalau aku tak kuat, mungkin aku akan jatuh kat tempat yang sama berulang kali.

pesanan seseorang untuk aku "dalam keadaan awak sekarang, awak kena hati2,mungkin ada lelaki yang akan sanggup melutut kat awak, tapi awak kena ingat, dorang bukan betul2 nak awak. ada benda yang dorg nak,." adeshhhh... tul gak ckp dia. tetibe aku terus jadi takut ngan lelaki2 kat luar sana. muahahahahahahaha... susah betul nak cari orang yang betul2 nak kat kita, yang leh jaga kite. hurmm..

apa pun aku dah tekad 2009 TANPA CINTA...

pedulikan..

Aku adalah aku
hidup dengan cara sendiri
aku tidak menganggu sesiapa
jadi jangan menganggu hidup aku
biar aku jalani kehidupan ini seadanya
dan kau jalani kehidupanmu apa adanya
aku tak peduli apa orang nak kata
dengar kata orang
layu jiwa yang segar
dengar kata orang
sakit diri yang sehat
dengar kata orang
hancur impian
musnah harapan
pedulikan kata orang
yang bisa mengancam
jiwa kecik ku ini
ekekekeke...

Follow Post Terbaru Dari Kami