Posts

Kerana siapa hijrah aku ini?

Hai.. Assalamualaikum, Mcm biasa hari-hari Deqyah sentiasa sibuk dengan pelbagai pkara. Tapi spend Time sikit berceloteh dekat sini. Rindu nak menulis macam 10 tahun yang lepas. Tapi masa di Usia 30-an, Tak sama Saat berusia 20-an. kan? Sebelum, awak terus baca apa yang Deqyah tuliskan. awak harus tau, Deqyah bukan wanita yang sempurna dan baik. Deqyah di antara wanita yang banyak dosa. Dekat sini.. Sama-sama kita kongsi Rasa,pengalaman Dan Sama-sama berubah ke arah yang lebih baik. untuk siapa? untuk diri sendiri untuk lebih memahami erti hamba. untuk hadir rasa Rindukan syurga. Pengalaman Deqyahkan. Rasa ingin berubah itu wajib atas rasa KERANA LILLAHI TAALA. kerana.. HIDAYAH ITU SANGAT MAHAL. dan bukan semua orang terpilih untuk MEMILIKI HIDAYAH. jika kita HIJRAH KERANA ORANG LAIN. saat mana orang yang menjadi INSPIRASI membuat salah dan dosa. perubahan yang berlaku selama bertahun-tahun kita lepaskan begitu saja. SATU KERUGIAN YANG SANGAT

Impian Deqyah

Bismillahirrohmanirrohim.. Andai seseorang bertanya pada Deqyah, jika Deqyah diberi Peluang untuk buat sesuatu. apa yang akan Deqyah buat? mesti nak kata Deqyah nak kayakan? Opss..! wrong answer ea. Deqyah suka berbisnes. Tapi tak pernah berimpian untuk kaya. Cukup Sekadar rezeki tu berkat dan Allah Redha, dah cukup. Terlalu banyak harta, akan menjadikan beratnya untuk Deqyah jawab soalan munkar dan nakir. Baik, Berbalik pada soalan di atas.  apa yang Deqyah nak buat/lakukan jika diberi peluang mencuba sesuatu? Deqyah teringin sangat nak terbitkan 1 buku. 1 buku berkenaan, INDAHNYA SEBUAH TAUBAT. Banyak orang yang rindukan sebuah ketenangan. tapi mereka masih tercari-cari di mana ketenangan tersebut. Hakikatnya erti sebuah ketenangan itu terletak pada TAUBAT. seandainya seorang insan itu tahu. bahawasanya TAUBATAN NASUHA itu akan merubah hidup dia. menjadi insan yang paling bahagia di dunia dan akhirat. PASTI! dia akan mencari-cari erti TAUBAT yang sebenar.

Repost 2010

Aku hanya lah si hamba menumpang disudut bumi yang sementara Aku mengembara diserata kehidupanku Menjadi titik permulaan dan pengakhiran satu kehidupan Dimana dan bila terhentinya pengembaraanku Hanya allah yang tahu. . . Kerana tiada hujahnya untuk aku berhujah Bila waktu itu akan tiba~ Namun, selagi allah menginginkan untuk aku berada di bumi yang semakin tua ini Maka, aku akan terus berjalan dan bernafas di atas izinnya. . . Aku bukanlah si kecil lagi Untuk aku terus bermain dan alpa dengan perjalanan hidupku 1 misi yang termaktub sejak azali Adalah memperhambakan diri kepada yang maha mencipta Namun, aku adalah di antara yang gagal Untuk menepati apa yang harus aku tepati Demi sedikit masa yang masih tersisa Pengharapan ku adalah mencari redha “nya” dan redha suamiku Yang selebihnya. . . aku serahkan pada allah. Semoga di akhir perjalanan ku disisi hamba-nya yang dikasihi dan beriman Buat yang pernah m

kehidupanku kini.....

Image
BISMILLAHIRROHMANIRROHIM.... ASSALAMUALAIKUM YA AHLI BLOG! YA AHLID DUNYA! HEHEHE~ LAMA DAH RASANYA JEMARI NI TAK MENULIS WALAU SERANGKAP KATA DALAM ERTI KATA SELEPAS MENJADI IBU,ISTERI DAN MENCEBURI DUNIA PERNIAGAAN ON9. TAK CUKUP MASA RASANYA UNTUK URUSAN BLOG CUMA, SEKALI SEKALA MASIH LAGI UPDATE DI FB! SEKILAS PANDANG SHARE SEDIKIT PENGALAMAN DAN RASA UNTUK KETETAPAN YANG HARUS BAGI SEORANG INSAN ALHAMDULILLAH. ALLAH PERMUDAHKAN SEGALANYA DIKURNIAKAN SUAMI YANG EMSEN DIMATA SAYA SANGAT BAIK! SANGAT RAJIN MENOLONG SAYA MENGHAMPIRI SEMPURNA! "SUAMI SAYA  TERLALU BAIK UNTUK SAYA." NAMUN,  SAYA SELALU BERDOA AGAR ALLAH TINGKATKAN KEIMANAN DAN TAKWA KAMI SAYA.. WANITA YANG JAHIL DAN PENUH KHILAF SEMOGA KASIH SYG KAMI BERKEKALAN HINGGA KE AKHIRAT DGN RAHMAT DAN KASIH ALLAH. TENTANG ESOK~ BIARLAH IA MENJADI RAHSIA ALLAH SAYA KASIHKAN SUAMI SAYA... ALHAMDULILLAH JUGA SAYA DIKURNIAKAN ANAK YANG SGT COMEL DIMATA S

Muhammad Ghazali Al Atiq

Image
Muhammad Ghazali Al Atiq. . . ibu sayangkan atiq tau ibu bersyukur pada allah kerana beri ibu kesempatan bawa atiq dalam rahim ibu selama 9 bulan  hingga ibu melahirkan atiq. . . hanya allah yang tahu bertapa sakitnya melahirkan seorang zuriat namun, kesakitan itu terubat apabila ibu melihat wajah atiq kaki kecil atiq.. suara nyaring atiq menangis alhamdulillah syg... allah masih memberi ibu kesempatan memelihara atiq sehingga ke hari ini ibu ini jahil syg ibu tak baik tapi dalam hati ibu berangan untuk mendidik atiq sehingga menjadi seorang hafiz dan ulamak persis arwah atok atiq (USTAZ GHAZALI HASBULLAH) kadang ibu bertanya sendiri "layakkah wanita seperti aku melahirkan seorang ulamak?" ibu tahu... jawapan itu.. hanya akan terjawab apabila atiq telah dewasa tapi ibu takut jika kesempatan itu tiada untuk ibu oleh itu, anak ku... ibu berpesan! taat pada ayah! jadilah insan yang beriman dan bertakwa sentiasalah dalam urusan

hati ini milik 2 lelaki...

Image
aku adalah seorang isteri aku juga seorang ibu namun, keutamaanku tetap pada seorang suami jika tangan kiri ini membelai tubuh anakku maka, tangan kanan ku takkan pernah lepas memegang jemari suamiku kerana dia adalah syurga bagi seorang isteri seperti aku alhamdulillah ya allah. . . kerana mengurniakan 2 lelaki ini di dalam hidupku aku takkan pernah berjanji untuk menjadi yang terbaik untuk mereka tetapi aku akan selalu berikhtiar untuk memenuhi segala kebajikan mereka dan membuatkan mereka bahagia dengan kehadiran ku wink2~ lebyu encik somi and my baby buuuuu....

Rindu~

Image
Nokhtah cinta buat seorang suami… Abg . . . Maafkan syg jika ada kekurangan saat syg menjadi pendamping abg Maafkan syg  jika terlalu banyak khilaf yang menconteng kasih sayang kita maafkan syg jika abg pernah rasa terabai jujurnya, abg adalah pinjaman allah yang sangat terindah syg akui, dalam syg cuba menjadi yang terbaik untuk abg masih ada ketidaksempurnaan yang syg terlepas pandang Terima kasih ea..  sebab selalu jadi kawan dan suami yang baik untuk syg abg. . . seandainya. . . jika esok mata kita berpaling dan itu adalah tolehan kita yang terakhir dan jika saat itu tiada kesempatan untuk syg melafaz kata tolonglah!  maafkan segala khilaf dan ketidaksempurnaan syg sebagai isteri kuatkan hati dalam jalan agama sabarkan jiwa dalam menahan amarah kerana syg tahu abg adalah lelaki soleh syg love u forever~ hingga ke syurga. Mood Rindu~