Friday, January 16, 2009

aku disini untukmu...

teman
saat hidup ini mengujimu
dengan dugaan yang besar
hati ini sakit melihat kau susah
hati ini resah mendengar kau payah
aku ingin menjadi penanggung bebanmu
ingin meredakan kesusahanmu..
namun, aku tidak mampu...
aku hanya mampu mengirimkan doa buatmu
dan aku hanya mampu berdiri disebelahmu
tanpa keluhan dan jemu

teman
bersabarlah dengan ujian tuhan
jangan marah dengan takdirmu
sesungguhnya apa yang berlaku
ada hikmah yang tersembunyi
yang masih belum terungkai
percayalah...
tuhan mengujimu
kerana "Dia" mengasihi
bukan kerana dia benci
hadapilah semua ini
dengan tabah dan sabar

teman
Bila hari ini tuhan menarik kesenangan darimu
janganlah kau menyangka hidup ini tidak adil
ada kebaikkan untukmu disebalik apa yang terjadi
sesungguhnya hamba2 yang dikasihi allah
sentiasa di uji...

teman
senyumlah sayang..
kerana senyumanmu buat aku bahagia
aku ingin selalu melihat bahagia itu milikmu

teman
carilah aku, bila kau perlu
bila resah menganggu
bila hati tak tentu
kerana aku ada disini untukmu...

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...