Thursday, January 22, 2009

Doa ku..

Sedih melihat kau mederita, pedih melihat tubuhmu luka
menitis air mata melihat penderitaan yang menimpa...
kejamnya mereka ya allah..

apakah mereka tidak punya hati dan perasaan?
sehingga mengorbankan nyawa banyak insan tanpa belas kasihan?
ya allah... hapuskan mereka ...

selamatkanlah jiwa2 yang tidak berdosa. lindungi mereka dengan kekuasaanmu
ya allah.. kuatkan jiwa mereka dengan ujianmu.. tabahkan hati mereka ya allah.

aku ingin membantu, namun aku tidak pandai memegang senapang peperangan..
lalu aku menadahkan tangan kehadratnya. berdoa kepadanya... agar penderitaanmu terhenti... dan mereka yang menzholimi mu, hancur dibawah kemurkaan allah..

bertapa luluhnya hati ini, melihat tubuh kecil berlumuran dengan darah dan tangisan tubuh kecil itu membuatkan aku menangis. dalam hati, aku tidak berhenti berdoa agar allah membuka jalan keluar bagi semua penderitaanmu ...

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...