Monday, April 13, 2009

jauh hati . . .

Aku tidak kesah jika yang berkata
mereka yang tidak mengenali siapa aku

aku tidak heran jika yang berbicara
mereka yang tidak tahu perkara sebenarnya

namun, aku terlalu kecewa
jika yang bersuara mereka yang ku kasih

Aku tidak minta untuk difahami
cuma janganlah berterusan menghukum

aku tidak meminta simpati
cuma berilah aku kesempatan untuk bermula semula

aku terlalu berharap
mereka tempat ku bersandar

aku terlalu mengharap
mereka yang berdiri disampingku

tapi kenapa. . .
memuji dihadapan? namun keji dibelakangku?

sukarkah untuk mengerti. . .
apa yang berlaku bukan di atas kehendakku?

aku yang tidak pernah merajuk
namun, saat ini aku terlalu jauh hati . . .

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...