Thursday, April 9, 2009

Kata-kata yang menawan hati (bukan bicara ku)

Teman,aku ingin
Teman tersayang,
Aku ingin kita seperti Abu Bakar Al-Siddiq
Persahabatan terjalin kerana Al-Khaliq
Harta dikorban bukan sedikit
Cintakan kebenaran,sanggup bersakit

Serta tawakal Ibrahim mulia
Ketika meninggalkan insan tercinta
Di bumi tandus tanpa bicara
Meyakini Allah sebagai penjaga

Aku impikan antara kita seorang ummah
Berdiri tatkala tunduknya manusia
Bersuara tatkala diamnya mereka
Menggerunkan musuh durjana

Serta senyuman Syed Al-Qutb
Ketika berhadapan dengan tali maut
Akidah mantap tidak terenggut
Roh dakwahnya tidak surut

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair
Menahan panahan hajjaj dengan rela
Bersama si ibu tua
Lantas syahid rohnya ke syurga

Marilah kita menyemai benih Hasan Al- Banna
Fikrahnya jernih menggegar dunia
Merelakan tubuhnya dimamah peluru
Demi menegakkan kalam Allah dan Rasul

Aku cintakan pemuda Giffari
Menentang kezaliman walaupun diancam
Mogakan lahir lagi di abad ini
Jiwa jitu pemuda yang tidak pernah suram

Aku ingin sepemaaf Yusuf
Tetap mencintai saudaranya
Walaupun dihumban ke perigi tua
Terpisah dari ayahanda bertahun lamanya

Aku ingin pusara kita harum mewangi
Bagai harum pusara Masyitah
Semerbak kasturi
Aku persahabatan indah ini bias menjadi syafaat di mahkamah mahsyar nanti

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...