Tuesday, September 8, 2009

bisik hati . ..

Suatu hari nanti
aku akan pergi
bersama memory & lukisan hati
aku bahagia kerana sering disayangi
aku gembira kerana sering dimengerti
Terima kasih
namun, aku memohon sejuta kemaafan
bukan kerana lebaran
tapi atas segala kesilapan
kerana. . .
aku sering menyakiti
hati2 insan y aku sayangi
aku adalah antara berjuta
y berharap
untuk memiliki saat2 y terindah
selamanya. . .
namun, sebagai insan
aku akur
jika. . . kemungkinan esok hari
tidak berpihak untuk aku meniti titian bahagia
atau tersenyum mesra
kerana gelora hidup
tidak pernah memberi isyarat
untuk melontar gelombang hebat
selagi ada masa y tersisa
aku akan cuba mengukir bahagia
bukan diatas pasir y bertaburan
tetapi di atas batu y unggul
biar masa terus beranjak
namun, aku adalah aku
kadang terjatuh
kadang menangis
kadang ketawa
kadang aku lah y paling bahagia
bisik ku pada hati
bahagia bukan selalu milikku
tapi aku boleh memilih untuk selalu bahagia
tanpa berduka..
kerana. . . duka adalah musuh jiwa
seindah hati y bicara
seindah itu aku ingin menjadi cahaya. . .

1 comment:

  1. jika htimu leleh,basahlah dgn kesabaran,ceritakan dukamu pd ketabahan,usaplah airmatamu dgn bharapan...
    andainye dirimu trluke,tetaplah trsenyum krna ALLAH ttp mnyayangimu..
    ALLAH brsama dgn org2 yg sabar...
    ALLAH juga pengmpung pd hmbanya...
    tetapkanlah ALLAH didlam hatimu RAMZIAH....

    ReplyDelete

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...