Saturday, July 6, 2019

Repost 2010

Aku hanya lah si hamba
menumpang disudut bumi yang sementara
Aku mengembara diserata kehidupanku
Menjadi titik permulaan dan pengakhiran satu kehidupan
Dimana dan bila terhentinya pengembaraanku
Hanya allah yang tahu. . .
Kerana tiada hujahnya untuk aku berhujah
Bila waktu itu akan tiba~
Namun, selagi allah menginginkan untuk aku berada di bumi yang semakin tua ini
Maka, aku akan terus berjalan dan bernafas di atas izinnya. . .
Aku bukanlah si kecil lagi
Untuk aku terus bermain dan alpa dengan perjalanan hidupku
1 misi yang termaktub sejak azali
Adalah memperhambakan diri kepada yang maha mencipta
Namun, aku adalah di antara yang gagal
Untuk menepati apa yang harus aku tepati
Demi sedikit masa yang masih tersisa
Pengharapan ku adalah mencari redha “nya” dan redha suamiku
Yang selebihnya. . . aku serahkan pada allah.
Semoga di akhir perjalanan ku disisi hamba-nya yang dikasihi dan beriman
Buat yang pernah mengenaliku. . .
Sejuta kemaafan diatas rasa yang pernah hadir ketika mengenaliku
Aku hanyalah si naïf. . .
Dan jika esok bukan milikku lagi
maafkan setiap kesilapanku
Tentang hari esok. . . siapa yang tahu. . . : )
Entahkan Ramadhan yang terakhir
Entahkan hari yang tiada bernafas
Selamat hari raya yang bakal menjelang

Peace~

Dari
Anak bungsu abah. . . 

~pegeon~

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...