Saturday, April 30, 2011

Emosi Gila


Malam ni. .
bintang takde untuk aku curi sebagai teman
bulan pun tak muncul untuk aku mencuri pandang
yang ada. . . cume rasa sunyi yang membelengu hati
rasa tak puas hati pada jiwa yang berselerak

angin yang selalu sejuk
menyapa tubuh penuh mesra
malam ini seakan dingin dan hampa

Hujan yang selalu mengusik diwaktu aku on9
membuatkan aku berlari anak mencari tempat berteduh
langsung tidak bertandang

Bunyi unggas dan berok hutan marah disekeliling aku
juga seakan bersepakat
senyap! seperti aku sendiri

ahhh!!
kalut jiwa kecil ini memikirkan
rumit dengan setuasi
sangsi dengan keputusan
hilang dalam kenyataan
ilusi yang bermain dalam fantasi
lemas! lemas!
di mana agaknya pelampung aku bersembunyi??

ya allah. . .
jauhnya. .  aku mengelamun
lupakah aku. .
setiap rasa yang indah dan rasa luka yang singgah dalam kehidupanku
adalah tarbiah darimu. .
maafkan aku diatas sedikit keluh dan runsing yang mengusik emosi



No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...