Tuesday, December 30, 2008

Bila cinta menyapa

cinta: assalamualaikum

aku: waalaikumussalam cinta

cinta: sepi?

aku: hahaha...

cinta: jum bercinta

aku: erkk...untuk apa? klako...

cinta: untuk mencari bahagia

aku: Terima kasih cinta tapi aku tak pernah bahagia dengan kehadiran cinta

cinta: kau yang menghukum cinta

aku: aku tak pernah menghukum cinta, tapi aku yang terhukum kerana cinta

cinta: apa makna cinta bagimu

aku: hurmm... bagi aku cinta hanya satu bebanan

cinta: hahahaha... pasti hidupmu sepi

aku : erkk... aku bahagia dan aku tak pernah sepi

cinta: kau bahagia disebalik duka, kau menolak cinta kerana kau pernah terluka, hakikatnya kau memerlukan cinta. kau sepi...

aku: ahhh! aku tak memerlukan cinta, tanpa cinta pun aku bahagia

cinta: kau terlalu ego! menafikan kebenaran

aku: Ego adalah satu kekuatan, tanpa ego aku tak mampu berdiri, mungkin sekarang
aku sedang melutut di kaki dia, untuk dikasihi.

cinta: kasihan... dulu kau mengagungkan cinta. tapi sekarang kau membenci cinta.

aku: aku tidak pernah membenci sesiapa, apetah lagi cinta. suatu masa dulu pernah
membuat aku bahagia, cuma aku letih memuja cinta. biarkan aku begini...

cinta: tapi dengan cinta, hidupmu akan kembali bahagia.

aku: tanpa cinta, aku mampu meraih bahagia, malah aku lebih bahagia.

cinta: bukakan pintu hatimu, izinkan aku menumpang disudut hatimu.

aku: terima kasih cinta. aku tidak menafikan dengan kehadiran cinta. hidup lebih
bahagia. tapi bukan untuk aku. bagi aku cinta hanya satu bebanan. biar aku mencari bahagiaku sendiri. kerana aku tidak percaya! ada cinta sejati dalam kehidupan nyata ini. cinta sejati hanya wujud dalam novel cinta.

cinta: cinta sejati itu wujud. cuma kau belum berkesempatan untuk bertemu dengannya.

aku: kalau cinta sejati wujud. buktikan!!!

cinta: cinta sejati tak memerlukan bukti.

aku: ahhh!!! aku tak percaya! dan takkan pernah percaya

cinta: suatu hari nanti kau pasti akan percaya, yang pasti aku hanya ingin melihat kau bahagia.

aku: aku bahagia.

cinta: tapi kau hanya berpura.

aku: pedulikan aku, aku tak perlukan simpati sesiapa.

cinta: suatu hari nanti kau pasti memerlukan aku. saat itu kau hanya perlu membuka
pintu hatimu. dan aku pasti akan membahagiakan mu...

aku: terima kasih cinta.... aku tidak memerlukanmu

cinta: aku akan menunggu...

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...