Saturday, December 6, 2008

andai aku pergi dahulu

Sejuta kemaafan ku pohon
Dari seseorang yang bergelar insan
Yang pernah megenaliku
Yang pernah ku sakiti
Dari segala kesilapan
Yang aku lakukan
Percayalah…
Aku tidak bermaksud
Untuk melukakan hati sesiapa
Tetapi kerana ketandusan ilmu kehidupan
Membuatkan aku melakukan kesilapan
Hingga menyakiti hati seseorang
Yang aku sayangi.
Aku adalah aku
Yang kau kenali
Yang dipenuhi kekurangan diri
Namun, aku menghadiahkan kasih sayang
Yang lahir dari lubuk hati
Bukan dari kepuraan wajah seorang sahabat
Mati itu pasti jika bukan hari ini mungkin esok atau lusa
Maka aku ingin memohon kemaafan dari segala dosa
Yang aku lakukan..maafkan aku ….
Aku selalu ingin insan disekelilingku
Sentiasa bahagia, jauh dari duka
Namun, gelora kehidupan sukar untuk dijangka
Jika namanya hidup, masalah selalu mendampingi kita
Pesanku… apa jua rengekkan hidup yang kau hadapi
Kembalilah pada allah.. kerana allah yang mendatangkannya
Maka allah juga yang akan meringankan beban dibahumu
Percayalah…
Manusia lain tidak mampu menjatuhkanmu
Hanya dengan izin allah
Maka jangan berikan ketakutanmu kepada manusia
Kerana ketakutan itu hanya milik allah…
Assalamualaikum…

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...