Wednesday, July 2, 2008

pasrah

saat malam sunyi dan sepi
aku terjaga sendiri
ku lihat kanan dan kiri
rupanya aku hanya seorang diri

entah mengapa hatiku diulit sepi
tanpa ku sedari air mata mengalir dipipi
jiwa ku bagai dihiris belati
hendak ku pujuk namun, rajuk tidak henti

mungkin kerana aku bintang yang malap
maka kerana itu aku tidak dihiraukan
mungkin juga kerana aku pelangi yang pudar
maka kewujudan aku tidak menjadi perhatian

jika kehadiran aku tidak diperlukan
aku juga tidak memerlukan
jika aku hanya sebuah objek untuk disimpan
tinggalkan aku sendirian

aku tidak akan merayu lagi
apetah lagi meminta2 simpati
biar terus ditemani sepi
aku akan terus memujuk hati

namun, andai aku berubah
janganlah aku dipersalah
namun, jika kau berubah
aku pasrah!!

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...