Saturday, August 22, 2009

mudah-mudahan . .


Aku melihat. .
setiap makhluk yang bernama manusia itu

tulus dan jujur jiwanya

maka aku tidak melihat. .

dari sudut mata pandangan syaitan
yang berprasangka
dan punya rencana
untuk menghancurkan
jiwa2
yang bernaung hanya dari 1 kalimah
la ila hail lallah
aku mengembara
di dunia
yang kelam ini
yang dipenuhi insan2
yang lalai dan terlupa
namun, disatu sudut disana..

aku lihat . . .

terbitnya cahaya

dari insan2 yang beriman dan bertakwa

aku bersujud dan berdoa. . .

"ya allah tutupkanlah pandanganku
dari dunia
yang penuh silap mata
dari nafsu yang mengancam jiwa

tenangkan jiwa ku
bersama hamba2 mu yang soleh dan solehah"


kalam ini yang tidak pernah terhenti

bersuara dari hati yang dhaif
moga sinar itu terbit jua dilaluan hidupku

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...