Saturday, August 22, 2009

apa maknanya. . .

aku bukan cik sempurna
aku sang dhaif
yang mereka air mata
dari hati yang berkorban untukku

aku keraskan jiwa yang halus itu
dengan merajuk yang tidak sudah
aku pekakkan telinga
dengan rindu yang menjerit
aku butakan mata
dari hati yang resah

lalu . . .
siapa aku?

layakkah aku tersenyum
bila ada jiwa yang menantiku
layakkah aku menyoal tentang bahagia?
bila ada jiwa yang menderita
kerana kedegilanku

hamparan dunia yang terindah
dari mata2 memandang
bagiku .. hanya kontang dan lusuh

lalu. . .
apa maknanya bagiku?


1 comment:

  1. untuk mengenal dri kite,mstilah kite mengenal pencipta,skiranye kita mngenal pncipta kita,nescaya kita akn tahu siapa diri kita yg sbnar,sjauhmana hubungan kita dgn pncipta??tnyalah diri kita sndiri..
    stiap mnusia mmpunyai klmahan,jd dgn ade klmhan kita akn jd lebih mngenali dri kita sndiri....

    -pesanan buatmu azie-

    ReplyDelete

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...