Saturday, March 7, 2009

aku yang alpa...

Aku terlupa..
bahawa dia kiriman allah

Datang Bersama ujian
untuk menguji sejauh mana kesabaran

kerana kealpaan itu
aku marah pada takdir yang tertulis

ini bukan bala..
tapi kemanisan iman

aku yang leka
maka aku kalah dikaki nafsu amarah

terhampar luas bertapa nipis keimanan diri
terlihat bertapa rapuh kesabaran ini

dapat aku simpulkan..
bahawa peperangan yang paling hebat dan dahsyat

bukan dengan insan..
tetapi dengan nafsu yang hidup dalam diri

aku terlalu alpa..
aku tewas dalam mempertahankan kesabaran

ya allah..
jauhkan aku dari penyakit amarah
tenangkan aku dengan zikrullah

Biar seribu suara
mengancam jiwa kecil ini

tutupkan mata dan jiwaku
dari mengambil kesah

Jauhkan aku dari kejahilan
tetapkan hatiku dengan al-Quran

di penghujung jalan..
biar persimpangan payah ini

membawa aku kearah
hidup yang bahagia di sana nanti
amin...

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...