Sudi tak Polow Deqyah? wink2~

Monday, September 19, 2011

Deqyah syg suami Deqyah. .

Pejam celik.. pejam celik. . . (alhamdulillah baik masih celik... :) rupanya hampir dua bulan Deqyah bergelar seorang isteri. ( kecoh je erkk.. belum dua tahun... hihihi). alhamdulillah.. dalam tempoh seketika yang allah kurniakan pada Deqyah bersama dengan suami tercinta. saat2 mcm nie rasa indah sgt.. ( alamak... mood jiwang pulak... ) apetah lagi bila Deqyah di sahkan peknen. org kata bunting pelamin... xkesah la bunting apa pun. apa yang penting Deqyah bersyukur sgt. terima kasih pada keluarga Deqyah yang merestui perhubungan kami.. pada keluarga pihak suami yang boleh terima insan kekurangan seperti Deqyah seadamya.. dan yang selebihnya Deqyah serahkan pada allah. sebab tentang hari esok siapa yang tahu. tapi setiap hari Deqyah berdoa semoga allah berkati dan rahmati perkahwinan kami hingga ke syurga. insyaallah. dan Deqyah percaya setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi yang allah lebih mengetahwi apabila allah menghendaki ia berlaku.

arwah abah selalu pesan.. apa pun yang berlaku... "jangan takut... allah ada..." tauhid Deqyah tak tinggi mcm arwah abah.  semoga tempiasnya tercalit sikt pada Deqyah yang nakal nie...

Deqyah bukan nak memuji suami Deqyah lebih2.. semua orang ada suami. tapi disebabkan Deqyah dikurniakan jiwa yang suka berpuitis. dan Deqyah suka untuk melahirkan kata2 yang Deqyah sangat menghargai kehadiran suami Deqyah dalam kehidupan Deqyah. biarlah kalau orang nak kata..." ek elehhh.. poyo je budak nie..." Deqyah tak kesah pun. selagi Deqyah tak menganggu kehidupan orang lain... its up to u nak say apa pun.. sebab.. sapa2 pun berhak memberi pendapat masing2.

abg zizan. . . . :)
maafkan syg ea. sebab selalu karate abg. sape suruh abg silat ngan syg.... ehehehehe
nyway. syg bahagia sgt adanya abg dalam kehidupan syg.
kasih syg yang abg pamerkan selalu buat hati syg tersentuh
abang2 syg selalu pesan dgn syg. " jaga zizan baik2..."
haipppp! op kos lah syg akan jaga abg baik2. abgkan suami syg. permata hati syg.
walau pun abg selalu cakap..." bertuah abg memiliki syg."
hakikatnya syg tau... syg bukanlah sesiapa2. syg hanya wanita yang penuh dgn kekurangan
tetapi disempurnakan dgn kehadiran abg.
syg terharu sgt. . . bile abg ye2 je makan byk2 bila syg masak untuk abg
walau pun hakikatnya syg xpandai masak. pandai abg jaga hati syg ea.
dan syg bersyukur sgt. bila abg selalu tolong syg buat keje umah same2.
bila abg cakap.." maafkan abg kalau abg bukan suami yang baik untuk syg..."
sedeyyy je hati budak2 syg nie... sebab abg terlalu baik untuk syg.
sepertimana yang syg selalu katakan  pada abg dari sebelum kita nikah lagi
syg xminta abg bagi syg apa2. . . harta kekayaan atau benda2 meterialistik
cukup sekadar abg bimbing syg menjadi isteri yang solehah.
sebab syg xbaik. . . jadi syg berharap abg jadi permbimbing syg
untuk syg berada di kalangan org yang baik2.. yang dikasihi dan dirahmati allah.

abang. . .
perjalanan hidup kita masih baru dan berada di puncak permulaan
jika kita biarkan nafsu memandu kita. maka rumah tangga kita takkan kemana
tapi syg percaya. abg bijak mengelola bahtera rumah tangga kita ke arah jalan yang di redhai allah.
pandu syg.. dan bakal anak2 kita. . . . :)
selagi allah izinkan syg berada disisi abg sebagai penenang dan permaisuri abg
syg akan selalu ada. saat abg susah atau senang.
tetapi bila mana allah katakan.. cukup waktu itu untuk syg.
jadilah lelaki yang selalu kuat
kuat dalam membimbing diri sendiri dan orang lain
kuat dalam mencari redha allah dan jalan agama islam
anggaplah syg hanya seorang perantara untuk abg ke arah "jalan itu"
dan janji dgn syg. anggaplah keluarga syg sebagai keluarga abg sampai bila2 pun.
maafkan syg. . . bila mana syg tak pandai jaga hati abg
maafkan syg. . . bila syg buat abg rasa terabai
maafkan syg. . . atas segala kekurangan dan kebodohan syg
walau pun syg selalu cakap.. "syg lebih sygkan rambutan dari abg.."
tapi hakikatnya. . . syg sayangkan abg lebih dari segalanya.
abg boleh marahkan syg. bila syg degil
tapi jangan cakap kasar2 ea...
sebab hati syg mcm kaca. . . lagi2 pas peknen anak abg. :)
nyway. . . love u poleber. . .
selalu nak bercinta dengan abg sampai ke syurga. . . boleh?
syg tunggu abg 24 nie amek syg. . .
windu. . . rasa bengong2 bila pjj nie..( perkahwinan jarak jauh... ehehe)
hei... selalu simpan dalam hati ea... Ramziah syg azizan. . .
Biarlah dunia mengutuk kasih syg yang ada dihati syg pada abg
apa yang syg tau... tak semua orang berkesempatan melahirkan rasa syg dan penghargaan pd orang yang tersayang. disebabkan syg lemah dalam melontarkan kata2 saat kita berdepan. syg abadikan ia dalam bentuk tulisan. sebagai tanda. syg menghargai abg dalam kehidupan syg.
rindunya nak bergaduh ngan abg. . . waiting 4 u. . . . :)

4 comments:

  1. my god..I'm happy for both of u..always admire u guys..

    ReplyDelete
  2. thanks mujahidah... doakan kebahagian kami... :)

    ReplyDelete
  3. tgk dr raut wajah hsbn deqyah nampak mcm romantik orgnye...tp xpandai nak pamirkan...ana rase hsbn deqyah nie penyanyang...utk deqyah...ana doakan agar kalian kekal hingga akhir hayat...

    ReplyDelete
  4. ni gmbr suami deqyah ke..?? see faces like chinese...so sweet...

    ReplyDelete

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

Follow Post Terbaru Dari Kami