Tuesday, March 30, 2010

aku tidak memerlukan kemaafanmu

Maaf
bila aku tidak lagi seperti dulu
Maaf
bila aku sering menyakitimu
Maaf
bila aku tidak lagi menghormatimu
memang benar
dulu, aku pernah berjanji
akan menyintaimu sampai mati
takkan meninggalkanmu
walau apa jua yang terjadi
namun, saat kau menipu dan mencurangiku
hati ini mula berubah
Tanpa sedar
terbit rasa benci dan dendam terhadapmu
malah, hati ini semakin jauh
bila kau mempergunakan aku untuk kepentinganmu
kau datang dengan cinta
dan pujuk rayu
tatkala kau merasa memerlukan aku
kau hina aku tatkala hatimu diundang parah
hingga aku turut dengan amarah dan benci terhadapmu
siapa sebenarnya aku dihatimu?
aku terbeban kerana menyintai insan sepertimu
terpaksa aku lepaskan cinta ini
biarlah cintamu dimiliki oleh seseorang yang layak menyintaimu
kau inginkan yang terbaik
maka, pergilah mencari yang paling sempurna untukmu
moga benci dan dendam dihatiku
berubah menjadi kemaafan
dan mampu melihat kau sebagai seorang teman.
cukuplah. .
hentikan semua permainan ini
aku anggap ia sebagai kegagalan dalam menokhtah sebuah cinta
jika cinta tidak pantas untukku
biar aku sendiri
dan sesungguhnya. .
bila mana aku memohon kemaafanmu
sedikit pun, aku tidak mengharapkan
kau memaafkan aku.
saat ini. .
apa jua yang terjadi pada dirimu
aku tidak ingin tahu
pergi dan pergi dari hidupku
selagi hati ini tidak mampu memaafkanmu
jangan sesekali hadir menyinggahiku


No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...