Monday, September 7, 2009

Hanya serumpun bicara subuh. . .

Aku berimpian
untuk tidur didalam bulan
mengereng dan hampir ditangan
tersenyum ke arah dunia
dengan redupam mata
dan aku. . .
menjadi perhatian mata2 manusia
bukan kerana kejahatan
tetapi sejuta kebaikan dihamparan bulan
namun, saat aku hampir menggapai bulan
rupanya aku hanya bermimpi disiang hari
mana mungkin aku menggapai bulan yang tinggi
apetah lagi, menjadi simbol kebaikan
sedang aku penuh dengan kesilapan

Bukan bicara sang air mata
tapi seorang pendosa
dalam meniti hidup yang sementara
di dalam bumi tumpangan allah

Didalam sedar ini aku terjaga
"bahawa mimpi xmungkin menjadi reality
jika hanya bermimpi disiang hari.
dan reality xmungkin menjadi mimpi
kerana ia terlah termaktub sejak azali"

Diakhirnya. . .
biar aku berdiri dikaki sendiri
bukan teranaiya ( salah ejaan ehh? ehehe)
dengan janji manusia
atau meniti harap
hanya kerana secebis kasih
dan rayuan sayang . . .


No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

DOA ANAK RAJIN SOLAT

  BISMILLAHIRROHMANIRROHIM. SEBAIKNYA DOA INI DI AMALKAN KETIKA KITA ATAU ISTERI KITA SEDANG MENGANDUNG. AMALKAN TIAP-TIAP SELEPAS SOLAT. AL...