Sudi tak Polow Deqyah? wink2~

Sunday, June 21, 2009

Pesanan Acik. .

"Dengan mengingat Allah, hati menjadi tenang."
Kejujuran itu kekasih Allah. Keterusterangan merupakan sabun pencuci hati. Pengalaman itu bukti. Dan seorang pemandu jalan tak akan membohongi rombongannya. Tidak ada satu pekerjaan yang lebih melegakan hati dan lebih agung pahalanya, selain berdzikir kepada Allah. Berdzikir kepada Allah adalah surga Allah di bumi-Nya. Maka, siapa yang tak pernah memasukinya, ia tidak akan dapat memasuki surga-Nya di akhirat kelak. Berdzikir kepada Allah merupakan penyelamat jiwa dari pelbagai kerisauan, kegundahan, kekesalan dan goncangan. Dan dzikir merupakan jalan pintas paling mudah untuk meraih kernenangan dan kebahagian hakiki.

Untuk melihat faedah dan manfaat dzikir, cuba perhatikan kembali beberapa pesanan wahyu Ilahi. Dan cubalah mengamalkannya pada hari-hari kamu, nescaya kamu akan mendapatkan kesembuhan. Dengan berdzikir kepada Allah, awan ketakutan, kegilauan, kecemasan dan kesedihan akan hilang.

Tidak mengherankan bila orang-orang yang selalu mengingati Allah senangtiasa bahagia dan tenteram hidupnya. Itulah yang memang seharusnya terjadi. Semakin banyak kamu mengingati Allah, fikiran kamu akan semakin terbuka, hati kamu semakin tenteram, jiwa kamu semakin bahagia didunia hingga akhirat..insyaallah,mudah-mudahan kamu tergolong brsama orang-orang yang berjaya, amiinnnn.....

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

Follow Post Terbaru Dari Kami