Sudi tak Polow Deqyah? wink2~

Wednesday, September 24, 2008

teman

Teman…
Ini bukan ilusi, tapi reality yang harus kamu terima, bahawa takdir membawa kamu ke sini untuk memperbaiki kesilapan lalu. Janganlah bersedih lagi, ukirlah senyuman di bibir-mu, kerana senyuman-mu lebih manis daripada madu.

Teman…
Tatkala kamu bersedih, luahkan lah kesedihan-mu di bahu seorang teman, kerana seorang teman yang baik adalah seorang teman yang sentiasa berada di sisi-mu di saat kamu ketawa atau berduka. Bukan berlari jauh dari kamu saat kamu memerlukan pertolongan. Namun, jangan sesekali kamu mendedahkan ‘aib kamu kepada orang lain kerana mereka akan memandang rendah kepada kamu. Di depan kamu mereka akan memuji, tapi di belakang kamu mereka akan mengeji dan mengetawakan kamu.

Teman…
Diri-mu adalah seindah perhiasan di dunia, oleh itu, perbaiki akhlak-mu. Kerana sebaik-baik manusia diantara kamu, adalah orang yang paling baik akhlaknya.

Teman…
Diri ini hanya mampu meninggalkan pesanan, kamu lah yang berhak menentukan masa depan kamu. Diri ini terlalu berharap, kamu tidak tersalah lagi membuat pilihan, biarpun kita pernah membuat kesilapan, namun, dari kesilapan itulah kita bangun untuk meneruskan hidup ini.

Biar sejahat mana kamu sebelum ini, walau senakal mana sekalipun, tiada siapa yang berhak menghukum kamu, oleh itu, bangunlah dari kesilapan lalu dan binalah hidup baru.

Semoga kamu menjadi wanita yang solehah…

No comments:

Post a Comment

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

Follow Post Terbaru Dari Kami