Sudi tak Polow Deqyah? wink2~

Tuesday, October 6, 2009

Takdir cinta ku

aku tak pandai menulis
tapi aku suka buang masa dengan menulis
tak kesah tentang apa pun
jika ada yang terklick blog aku ni
sudi2 la kirenye bagi kumen
supaya aku boleh memperbaiki mutu pernulisan aku
salam syg . . .

“u ni kenape Fatin? Tak cukup ke pengorbanan I pada u selama ni?.” Izwan megeluh marah, sakit hati dengan permintaan Fatin Farhana. Bertahun menjalinkan cinta, semudah tu Fatin Farhana mahu dia memutuskan hubungan mereka.

“Iz, I bukan tak sayang u, bagai nak gile i sayangkan u tau. tapi I dah penat hidup dengan dosa, I takut kalau I mati sebelum sempat bertaubat.” Fatin Farhana cuba menerangkan setuasi sebenar. Dia terlalu sayangkan Fariz Izwan, berulang kali dia minta Izwan berjumpa dengan kedua ibu bapanya, tetapi Izwan seakan tidak mengendahkan permintaanya. Bukan sekali dia terlanjur bersama Izwan tetapi berulang kali.

“syg, I faham maksud u, I pun takut. Tapi tolong la bagi I mase, ekonomi I tak stabil sekarang ni. I janji kita tetap akan kahwin.” Pujuk Izwan, dia menggenggam erat tangan Fatin Farhana.

“Bile? Tahun depan atau 10 tahun lagi? I bukan desak u kahwin dengan I, klo u taknak kahwin dengan I, Fine! Tapi tolong lepaskan i.” rayu Fatin Farhana. Dia dah jemu dengan pelbagai janji Izwan. Dia tak kesah kalau kehilangan Izwan, tapi dia kesah kalau Izwan terus memperjudikan masa depannya sebagai seoranng wanita.

“dah la syg, apa pun terjadi, I takkan lepaskan u, kita dah macam suami isteri tau. Cuma belum nikah je, gile ke u nak I tinggalkan u?.” Izwan memeluk erat tubuh munggil Fatin Farhana. Dia berjanji suatu hari nanti dia akan menikahi Fatin Farhana. Tak mungkin dia melepaskan Fatin Farhana ke tangan lelaki lain.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
“ko fikir la bebaik, mak ngan abah tak pakse. fikir la dulu, 2,3 hari lagi mak telifon balik.” Fatin mengerutkan dahi, hampir 5 tahun dia tidak berjumpa dengan khairil. alih-alih puan sakinah call bagitahu khairil mahu melamarnya. Ahh! Dia termenung panjang.

“ko nape fatin? Mcm org berak kapur je. De prob?” soal maria teman sebilik Fatin Farhana.

“ermm, tadi mak aku call, ko ingat khairil x? ex boy aku mase kolah menengah dulu?.” Soal Fatin Farhana. Maria garu kepala.

“balak y tinggalkan ko sebab dapat masuk u tu?” teka Maria.

“haaa, dia la. Tak sangka lak dia cari aku balik. Klo cari je, aku tak kesah, ni siap nak minang aku. Adehhh. Pening la aku.” Luah Fatin Farhana.

“owh, Go on jelah, watpe nak fikir panjang?.” Cadang maria. Dia dah bosan dengar keluhan Fatin Farhana tentang sikap Izwan, ikutkan dia. Biar Fatin Farhana terima je lamaran Khairil. Biar padan muka dengan Izwan.

“ehh, atas sebab apa aku kena terima dia? Mcm mane lak ngan si Izwan?. “
“alah, ko juga yang cakapkan, izwan asyik mengelat je nak kawen ngan ko. Dah ade org nak. Terima jelah.” Maria senyum kambing.

“erkk, ko ingat aku terdesak nak kawen ke?” marah fatin .

“oit, sakit la.” Jerit maria bila fatin baling bantal tepat ke mukanya.

“ahaha. Padan muke, len kali jangan bagi pendapat tak bernas ye.” Jawab Fatin Farhana. Kemudian dia terus berlari masuk bilik. Kalau dilayan minah sorang tu. Sampai esok tak habis.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

“kenape syg? Muram je.” Izwan heran, hampir sejam perjalanan mereka ke genting highland. Tapi Fatin Farhana hanya diam seribu bahasa. dia genggam erat jari jemari Fatin Farhana.

“xde ape, I pening skit.” Seloroh Fatin, sedangkan dia berserabut memikirkan samada untuk menerima lamaran Khairil atau terus bersama Izwan. Dia buntu.
“klo u ade prob, citer la. Kan dulu I pernah bagitahu u. I ni, umpama tangan kanan u. I syg sgt tau.” Fatin hanya membalas dengan senyuman.

“malam ni kite tido kat hotel awana ye. Malam ni hanya untuk kita berdua.” Izwan cium tangan Fatin Farhana penuh kasih.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

“mcm mane Fatin? Kau setuju dengan lamaran Khairil? Semalam khairil telifon mak, dia tanye kau nak ke x? mak tak tahu nak jawab ape, mak dah bagi no kau dekat dia. Mungkin nanti khairil akan call kau. Korg bincang la ye.” Fatin tekup mukanya dengan bantal. Dia rase nak menjerit bila dapat sms dari puan sakinah. Dia tak sangka puan sakinah akan bagi no telifonnya pada Khairil. Perkara yang sangat ditakutinya. Dia belum bersedia untuk berdepan dengan Khairil walau pun hanya dengan 1 panggilan.

Aku jatuh cinta lagi Untuk yang kesekian kali. . .

Fatin terkejut. Tatkala lagu kangen band kedengaran di cuping telinganya, yang ala-ala bitni spes. Ahhh! Sape lak yang call ni? Gerutu hantinya.

“hello.” Jawab Fatin dengan berhati-hati. Nafas dia berombak laju. Dia keget jika panggilan itu daripada Khairil.

“hello, sape ni? “ soal Fatin berulang kali. Bila si pemanggil hanya membisu.

“ahahaha.. aku la, Maria. Cehhh! Suara tak ingat. Muahahaha..” gelak Maria. Selalunye bile dia call Fatin. Suara dia mcm harimau belang. Tetibe hari ni, sopan lak suara minah senget ni. Ni mesti tunggu panggilan dari seseorang. Teka maria.

“erkk.. ko ke? Adehhh.. sengal la ko ni, haaa… apehal?” marah Fatin.

“ekekeke, aku kat kedai ni, ko de nak pesan pape x? nasi ayam ke? Peha ayam ke? Ayam hidup ke? Seloka maria. Dia puas bila dapat mengusik Fatin.

“belikan aku toke ayam boleh?” jawab Fatin, kemudian dia teruskan matikan talian. Ahhhh! Dia geram.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

“nah, nasi ayam ko. Tadi ko terus letak fon. Aku tak tahu ko nak makan ape. aku men beli je. Nak xnak ko kena makan gak.” Arah Maria.

“me acih ler makcik. Letak je kat situ. Nanti aku makan.” Dia malas nak layan bebelan maria. Dia leka layan movie upin dan ipin. Dah berpuluh kali dia layan citer tu. Releks skit kepala dia yang tengah berserabut.

Bip. .bip. .
Fatin capai hp. Dia buka sms yang baru diterima.

“seindah kasih majnun, aku ingin melamar mu. . Fatin Farhana. .” Fatin bingkas bangun dari sofa. Majnun mana pulak ni? Dia mengerutkan dahi.

“majnun? Saya xde kawan nama majnun. Encik ni sape?” kemudian dia tekan button replay.

Bip..bip. .
“ahahaha, kalau awak tak teruja dengan kesah cinta majnun, biar saya puja awak dengan cinta romeo dan Juliet.”

“ehhh, gile ape mamat ni.” Gerutu Fatin. Dia terus delete sms tersebut. Malas dia nak layan. dia menguap. Fatin terus masuk ke bilik. Nasi ayam maria hanya jadi santapan meja. Besok terpaksalah dia kebaskan telinga dengan bebelan Maria.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Fatin Farhana pandang wajah Izwan.

“iz.. klo I kahwin dengan lelaki lain, u nak buat ape?”

“I tembak u, biar dua2 tak dapat.”

“erkk.. kejamnye u ni.”

“I sygkan u sgt2 fatin. U sabarla. Bile I dah cukup duit, kita kahwin ye. “pujuk Izwan. Dia bangun menghampiri Fatin Farhana di atas katil. Dia cium dahi fatin farhana. Dia terlalu sayangkan Fatin Farhana. Dia tahu, Fatin Farhana mahu mereka berubah dari kencah maksiat yang mereka lakukan. Dia telah cuba berulang kali. Tetapi bila berdepan dengan Fatin Farhana, dia kalah. Dan akhirnya mereka terus dibelengu dosa.

Malam itu, menjadi saksi untuk kesekian kalinya. Fatin rebah dan kalah dalam pelukan Izwan. Dia hanya menitiskan air mata. Setiap kali dia gagal mempertahankan dirinya dari Izwan.

“kenapa cinta ini membunuh aku?” soal Fatin Farhana pada dirinya sendiri. Tapi sayang, soalan itu hanya terjawab dengan hembusan angin yang datang dan pergi.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

“fatin, saya bukan hadir untuk mempermainkan fatin, apetah lagi untuk membuatkan fatin terluka. Saya ikhlas untuk memperisterikan Fatin.”

Fatin bace berpuluh kali sms yang diterima. Dia tidak pasti siapa gerangannya yang mengirimkan sms itu, dia hanya memperkenalkan dirinya sebagai HAMBA ALLAH. Fatin mengeluh.

Dia capai hp. Kemudian dia call puan sakinah.

“salam mak. . sht?” dia bertanya tentang kesihatan ibunya sebelum memberitahu hajatnya yang sebenar.

“mak sht. Mesti ade pape ni call mak. Selalunye sebulan sekali pun susah nak call mak.” Usik puan sakinah.

“ehehe, takdelah. Fatin rindu la.” Jawab Fatin. Sebenarnya dia nak minta no Khairil pada puan Sakinah. dia nak pastikan lelaki yang selalu sms itu adalah Khairil atau orang lain. Tapi dia malu.

“ermm, yelah tu. Klo rindu balik la. Boleh jumpa dengan khairil. Dia ade kat umah kite ni.” Fatin terkejut. Dia ingin bertanya lebih lanjut. Tapi dia bimbang puan Sakinah fikir lain. dia batalkan niatnya. Tak lama kemudia dia letakkan tel.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

“assalamulaikum. . .”

“waalaikumussalam, masuk la..” suara lelaki menjawab. Fatin keget, tak mungkin abah. Kebiasaannya pada waktu ini hj kassim pergi ke kebun, menguruskan tanaman sayur mereka.

“tak sudi nak masuk ke, bile dengar suara saya?” soal lelaki yang menjawab salamnya sebentar tadi.

“Khairil?” soal Fatin.

“ye.. masuk la, takkan nak kena dokong kot?” Fatin mencebikkan bibir.

“ermm. Umah saye ke umah awak ni?” soal Fatin.

“umah saye dan umah awak” jawab Khairil. Sambil matanya tak lepas memandang wajah manis Fatin Farhana.

“berangan Nampak.” Khairil hanya tersenyum dengan sikap Fatin Farhana. Niat hati dia nak bersembang denga Fatin. Tapi Fatin terus masuk ke bilik tanpa memperdulikannya. dia hanya mampu memandang dari jauh.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Hampir 3bulan Fatin tinggal di kampung. Selama itulah dia mengenali hati Budi Khairil. Lelaki itu tak banyak berubah, Cuma semakin matang dan kacak. Dia tersenyum tatkala terfikirkan Khairil. Dia lelaki yang sederhana, tapi sangat menarik. Berada disamping Khairil seperti dia wanita yang sempurna. Kerana Khairil tak pernah menyoalkan tentang siapa dia, kedudukan atau kesah silam dia bersama Izwan. Dan lelaki yang sering menghantar sms padanya sebelum ini, adalah Khairil.

Dia pernah bertanya pada Khairil. Jika dia bukan wanita sempurna sepertimana yang khairil harapkan, adakah Khairil akan berubah? Jawapan Khairil membuatkan hati wanitanya tersentuh.

“Fatin, saya bukan tuhan untuk menghukum, saya pun bukan sempurna untuk meminta yang terbaik. Siapa pun awak dulu, saya tak kesah, yang penting sekarang awak dah berubah. Saya nak bimbing awak. Itu pun klo awak sudi.” Itulah jawapan Kharil. Sedikit sebanyak membuka pintu hatinya untuk berubah. Tapi bila terkenangkan Izwan , hatinya di asak perasaan bersalah.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

“tolong la maria, dah 3 bulan aku cari Fatin. Aku call tak dapat. Sms tak berjawab Takkan ko tak tahu dia dekat mane?” rayu Izwan. Dia hamper gile, Cari Fatin kesane ke mari. Dia terlalu sayangkan Fatin. Dia terpaksa tebalkan muka berdepan dengan Maria. Walau pun dia tak berapa suke dengan sikap Maria yang selalu menentang hubungannya dengan Fatin.

“ermm, aku tak tahu la.” Jawab Maria.
“ko tipu, tolong la, klo ko nak aku melutut dekat kaki ko pun xpe. “ Izwan buang egonya sebagai lelaki. Dia hanya nak tahu dimana Fatin. Dia rindukan Fatin.

“tak payah berharap la Izwan, dia dah nak kawen.” Maria berterus terang. Semalam dia baru dapat sms daripada Fatin. Sebagai kawan dia tumpang gembira bila fatin membuat keputusan untuk menerima lamaran Khairil.

“kahwin? Dengan sape?” soal Izwan. Dia terkejut. Tak mungkin Fatin akan berkahwin dengan orang lain. Mereka dah berjanji akan berkahwin bila dia dah cukup duit untuk melamar Fatin.

“denga Pilihan mak dia.” Jawab Maria. Kesian pula dia melihat Izwan, tergambar pada rauk wajah lelaki itu, bertapa dia sayangkan Fatin Farhana. Dia hanya mampu melihat motor Kawasaki Izwan hilang dari pandangan matanya.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

“wan, ko datang ye kenduri aku minggu depan.” Jemput Khairil sambil menepuk bahu Izwan.

“ehh, xde angin, xde rebut. Tetibe je nak kahwin? Dengan sape?” Izwan merenung wajah Khairil. 5 tahun mereka tak bertemu, sejak spm masing-masing dengan haluan sendiri. Kalau bukan Khairil telifon kata nak jumpa. Entah bila mereka akan berjumpa.

“ermm, ko rase dengan sape?” Khairil berseloroh.

“adoi! Ni yang aku malas, klo bab teka meneka ni, aku hancuss! Ko bagitahu jelah. Jgn ko rembat awek aku dah le.” Usik Izwan.

“dalam hati aku ni, dari dulu sampai sekarang, cume ade sorang je Iz. Ko tahukan sape?” Hati dia terusik bila terkenangkan Fatin Farhana. Entah kenapa. Dia selalu mahu bersama dengan Fatin. Seminggu seperti bertahun. Tak sabar rasanya dia mahu membahagiakan Gadis pujaannya itu.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Izwan tumbuk pintu biliknya sekuat hati. Dia sakit hati. Pertemuan Dengan Khairil sebentar tadi menjelaskan segalanya. Dia menyesal kerana mengendahkan permintaan Fatin agar mereka Berkahwin. Yang paling membuatkan dia sakit hati. Kenapa Fatin memilih Khairil? kenapa bukan lelaki lain?. Mereka kawan baik sejak sekolah menengah. Izwan terjelupuk di atas lantai. Dia menjerit sekuat hati. Fatin segalanya bagi dia.tak mungkin dia membiarkan Fatin menjadi Milik lelaki lain apetah lagi Khairil.

……………............................................................................................................................................

“ Fatin. . .” kharil tarik tangan Fatin.

“ye..” jawab Fatin.

“sayang Khairl x?” khairil menunggu penuh debar. Biar pun soalan itu terlalu simple, namun, sangat bermakna baginya.

Fatin tarik nafas panjang.

“sayang erkk? Kita dah nak kahwin Khairil. tak payah la persoalkan tentang sayang. Yang penting Fatin jadi isteri awak kan?” Fatin tak mampu berterus terang. Dia hanya menyayangi Izwan. Dia terpaksa membuat keputusan menerima lamaran Khairil hanya untuk menjauhkan diri dari Izwan. Dia sedar itu bukan jalan yang terbaik. Tapi dia tiada pilihan. Dia takut terus dibelengu dosa.

Khairil mengeluh dengan jawapan Fatin. Dia terlalu berharap Fatin mengatakan bahawa Fatin menyayangi dia.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

“aku nikahkan dikau dengan. . .” Fatin menitiskan air mata. 2/10/2010 menjadi saksi dia sah menjadi isteri pada seseorang. Biar pun segalanya tidak berjalan seperti yang dirancang. Tapi dia bersyukur. Kerana segalanya berjalan dengan lancar.

“tahniah..” ucap Maria sambil memeluk Erat tubuh Fatin Farhana.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

“morning sayang..” Fatin senyum ketika suaminya mengucup dahinya penuh kasih. Dia peluk erat tubuh sasa lelaki itu.

“busuk la abg ni.” Usik Fatin.

“ eleh, busuk pun, lelaki ni juga yang syg puja-pujakan?.”

“perasan, org bukan nak ngan abg, org nak ngan Khairil. tapi abg yang rampas org dari Khairil.” usik Fatin lagi.

“sayang!!!!!!!!!!” marah Izwan. Namun, dalam hati dia bersyukur. Pada hari yang sepatutnya menjadi milik Khairil. bertukar menjadi miliknya. Tatkla Khairil meminta dia menjadi pengantin lelaki. Dia tak sempat bertanya kenapa Khairil berubah fikiran dan sanggup mengembalikan Fatin Farhana kepada dia. Puas dia mencari Khairil. namun, hampa. Selepas dia selesai akad nikah Khairil menghilangkan diri tanpa sebarang berita.

“nape abg? Ingat makwe lame ehh?” soal Fatin, tatkala melihat Izwan termenung.

“iskk, syg la makwe abg, lame ke, baru ke, abg Cuma ade sayang.” Kemudian dia cium dahi isterinya yang tercinta. Dia terlalu sayang Fatin Farhana. Dia sanggup hilang segalanya. Tapi bukan Fatin.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

6 bulan sudah berlalu. Selepas perkahwinan Izwan Dan Fatin Farhana. Dia membawa diri ke johor baharu. Dia nekad untuk melupakan segalanya. Biar pun bukan mudah. Dia redha walau pun tidak memiliki Fatin. Dia puas kerana dapat menyatukan dua hati yang saling menyintai. Jika bukan kerana Maria menelifonnya memberitahu tentang hubungan Fatin dan Izwan. Dia mungkin akan rase bersalah seumur hidup kerana merampas hak milik orang lain.

Biar pun cintanya hancur seperti kaca. Dia tidak menyesal. Dia percaya ada sesuatu yang lebih baik yang telah dirancang oleh allah untuknya.

END

oleh: Pegeon87. . .

11 comments:

  1. nilah yg dkatakan kita cuma merancang, dia yang menentukan... cinta tak semestinya bersatukan. bila DIA tak memberi apa yg kita impikan, pasti DIA telah mengatur sesuatu yg jauh lebih baik utk kita. kan setiap pe yg berlaku ada hikmahnya...

    apapon, salam singgah... jom jengok http://wanfeedahoney-myendlesslove.blogspot.com... mintak izin ye add url blog awak dlm blog list saya...

    ReplyDelete
  2. salam. .
    betul tu. . biar pun x sume impian y kite harapkan jadi nyata, sebenarnya ada y lebih terbaik.
    me acih ehh singgah blog kite,
    buleh je.. nak add byk2 pun buleh. ehe
    salam perkenalan. .

    ReplyDelete
  3. Blh bawak Cik Cookie x?hehhehe..

    Seronok jln tgk dunia.br kita tau mn kita berdiri.

    ReplyDelete
  4. ehhh...cam lan sajo.suka cita kamoo.

    ReplyDelete
  5. bawa gi mane ccookie? leh je.. janji ccookie xjerit2.. sebab nak bawa ccookie terbg ngan merpati.. ehe

    ReplyDelete
  6. university of central florida medical school location [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/antibioticos.htm]antibioticos[/url] adult spanking and medical fetish http://usadrugstoretoday.com/products/levaquin.htm medical weight loss diet http://usadrugstoretoday.com/categories/parte-pills.htm
    the causes of medical errors and possible ways to reduce them [url=http://usadrugstoretoday.com/products/claritin.htm]claritin[/url] how to perform your own breast exam [url=http://usadrugstoretoday.com/products/celadrin.htm]buenos aires pharmacy[/url]

    ReplyDelete
  7. volkswagen fort walton beach http://automoblog.in/suzuki/bay-suzuki-of-panama-city volkswagen progress in america
    [url=http://automoblog.in/saleen]how to remove mercedes diesel turbo[/url] price on mercedes benz autos [url=http://automoblog.in/triumph/triumph-trar-co]triumph trar co[/url]
    ideal auto accesories http://automoblog.in/volvo/volvo-defroster
    [url=http://automoblog.in/morgan/emily-morgan-baltimore]quarter midget racing[/url] automobile tint shops in fort meyers [url=http://automoblog.in/audi/audi-car-stereo]audi car stereo[/url]
    wagner thermoquiet pads on mercedes benz ml320 http://automoblog.in/motors
    [url=http://automoblog.in/suzuki/suzuki-atv-dealer-in-edmonton]automobile drive train whines[/url] d dodge [url=http://automoblog.in/moto/moto-metal-951-wheels]moto metal 951 wheels[/url]

    ReplyDelete
  8. automobile loans dc http://autoexpress.in/saab/cathy/saab auto dent puller pdf
    [url=http://autoexpress.in/rally/rally/chevolet]deercreeck auto salvage[/url] the first automobile in america [url=http://autoexpress.in/opel/opel/combo]opel combo[/url]
    salisbury auto salvage http://autoexpress.in/saturn/new/saturn/aiken/sc
    [url=http://autoexpress.in/panoz/panoz/aiv]inventor of automobile[/url] roadside restaurants in the automobile age [url=http://autoexpress.in/royce/john/palma/rolls/royce]john palma rolls royce[/url]
    hho conversion kit for automobile http://autoexpress.in/royce/rolls/royce/nuclear/derby
    [url=http://autoexpress.in/pontiac/willamette/pontiac]mercedes rentals in va[/url] automotive engineering auto parts [url=http://autoexpress.in/motors/universal/blower/motors]universal blower motors[/url]

    ReplyDelete
  9. french traditional clothes http://www.thefashionhouse.us/men-page106.html ralph lauren bedding [url=http://www.thefashionhouse.us/?action=products&product_id=951]fashion glamour photographer[/url] mcklein case
    http://www.thefashionhouse.us/women-page18.html trendy large size womens clothes [url=http://www.thefashionhouse.us/roccobarocco-women-brand114.html]bob hillbert racing clothes[/url]

    ReplyDelete
  10. kid shoes http://luxefashion.us/christian-audigier-club-wear-brand106.html men fashion hair men [url=http://luxefashion.us/g-star-pullover-brand42.html]historical egyptian table clothes[/url] lauren anderson nude
    http://luxefashion.us/m-evening-cocktail-size5.html clothes stores in georgia [url=http://luxefashion.us/48-dress-shirts-size1.html]puma shoes home page[/url]

    ReplyDelete
  11. chanel sunglasses http://www.thefashionhouse.us/miu-miu-leather-big-bags-brand119.html mens wide shoes [url=http://www.thefashionhouse.us/?action=products&product_id=1865]nickels shoes[/url] no added suger baby clothes
    http://www.thefashionhouse.us/energie-casual-brand65.html chinese clothes for men [url=http://www.thefashionhouse.us/gucci-luxury-polo-shirt-for-men-navy-blue-item2166.html]loius vuitton shoes[/url]

    ReplyDelete

Me selalu Bace, Sume Yg awak Tulis. . .

Follow Post Terbaru Dari Kami